Σε λιγότερο από δύο χρόνια το μετρό Θεσσαλονίκης θα συμπληρώσει επέτειο 30 χρόνων όχι λειτουργίας αλλά...κατασκευής,
διεκδικώντας μία θέση στον κατάλογο των ρεκόρ με τα έργα που κατασκευάζονται για δεκαετίες ολόκληρες. 
 Η πρωτοβουλία για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης ανήκει στονΝομάρχη  Κωνσταντίνο Πυλαρινό,είχε καταφέρει
να περιληφθεί στον προϋπολογισμό του 1976.
Η πρωτοβουλία για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης ανήκει στονΝομάρχη  Κωνσταντίνο Πυλαρινό,είχε καταφέρει
να περιληφθεί στον προϋπολογισμό του 1976.
Ο  Δήμαρχος Σωτήρης Κούβελας  1986-1989 ξεκίνησε μια το πρώτο τμήμα της κατασκευής  στο τμήμα μετά την  πλατεία Σιντριβανίου,
μπροστά στα πανεπιστήμια, και όρισε ως φορέα χρηματοδότησης τη νεοϊδρυθείσα Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης (TV100) !!!! η οποία
δεν κατάφερε να διαθέσει πόρους για το έργο αλλά ούτε για τον εαυτό της. Η κατασκευή αυτή που ονομάστηκε και χλευάσθηκε από
τους Θεσσαλονικείς ως «τρύπα του Κούβελα»
 Ουσιαστικά η σύμβαση για το μετρό  υπογράφθηκε στις 7 Απριλίου 2006 και στα τέλη Ιουνίου του ίδιου έτους ξεκίνησε η κατασκευή του έργου
Τον Ιούνιο του 2013 υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά
Ωστόσο, ο χρόνος μετράει, πλέον, αντίστροφα για το έργο που έχει «στοιχειώσει» 
Πέραν των αρχαιοτήτων που αποτελούν μία από τις βασικότερες αιτίες καθυστέρησης, παράγοντες που παρακολουθούν
το έργο αναφέρουν ότι ο μηχανισμός λήψης αποφάσεων- απαρτίζεται από την Αττικό Μετρό, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο
και το Δήμο Θεσσαλονίκης- κινείται με ιδιαίτερα βραδείς ρυθμούς. Ως αποτέλεσμα, η αποπεράτωση της βασικής γραμμής των 9,6 χλμ
δεν θα μπορούσε να τοποθετηθεί νωρίτερα από το 2019, με τις εργασίες να έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 27%.
 

