Ξεκινά η μελέτη για την εγκατάσταση τελεφερίκ, που θα συνδέσει
την παραλιακή ζώνη της Θεσσαλονίκης με την Άνω Πόλη και το περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου. Στόχος να λειτουργήσει το 2015
Το πράσινο φως για την ανάθεση
μελέτης σε εμπειρογνώμονα για τηνεγκατάσταση τελεφερίκ στη Θεσσαλονίκη άναψε η Οικονομική Επιτροπή του δήμου κατά τη διάρκεια της προχθεσινής
της συνεδρίασης.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Αστικού Περιβάλλοντος Ανδρέα Κουράκη, πρόκειται ουσιαστικά για το τελευταίο βήμα, που έπρεπε να γίνει προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες για το εν λόγω έργο. «Μετά από δύο αναβολές πέρασε το θέμα από την Οικονομική Επιτροπή για την ανάθεση της μελέτης. Έως το τέλος Αυγούστου αναμένουμε τα αποτελέσματα της μελέτης για τους περιβαλλοντικούς όρους και για τα οικονομοτεχνικά στοιχεία για το έργο» τόνισε ο κ. Κουράκης, μιλώντας στη Voria.gr. Όπως ανέφερε, «έως το τέλος του 2014, η νέα
δημοτική αρχή θα λάβει την απόφαση για τον τρόπο
με τον οποίο μπορεί να υλοποιηθεί το έργο». «Μέσα στο 2015 είναι να δυνατόν να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και να δημοπρατηθεί,
έτσι ώστε μέσα στη χρονιά να έχουμε το τελεφερίκ στην πόλη» υπογράμμισε.Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Αστικού Περιβάλλοντος Ανδρέα Κουράκη, πρόκειται ουσιαστικά για το τελευταίο βήμα, που έπρεπε να γίνει προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες για το εν λόγω έργο. «Μετά από δύο αναβολές πέρασε το θέμα από την Οικονομική Επιτροπή για την ανάθεση της μελέτης. Έως το τέλος Αυγούστου αναμένουμε τα αποτελέσματα της μελέτης για τους περιβαλλοντικούς όρους και για τα οικονομοτεχνικά στοιχεία για το έργο» τόνισε ο κ. Κουράκης, μιλώντας στη Voria.gr. Όπως ανέφερε, «έως το τέλος του 2014, η νέα
Στόχος είναι το τελεφερίκ να συνδέσει την παραλιακή
ζώνη της Θεσσαλονίκης με την Άνω Πόλη και το περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου. Αφετηρία προτείνεται το πάρκο της ΧΑΝΘ και ως σημείο
τερματισμού η είσοδος του θέατρου Δάσους.
Η διαδρομή θα διατρέχει τον χώρο της ΔΕΘ (κατά μήκος
του δρόμου που ενώνει την κάτω πύλη (ΧΑΝΘ) με την άνω πύλη (ΑΠΘ), τον χώρο του πανεπιστημίου από την άνω πύλη της ΔΕΘ μέχρι το
Τελλόγλειο Ίδρυμα, μικρό τμήμα του οικισμού βόρεια από το Τελλόγλειο και στη συνέχεια τη δημόσια αναδασωτέα έκταση του δάσους.
Βάσει της πρότασης, το συνολικό μήκος των συρματόσχοινων
της εγκατάστασης υπολογίζεται σε 1800 μ. η υψομετρική διαφορά αφετηρίας-τέρματος είναι περίπου 145 μέτρα και ο χρόνος για να
διανυθεί η απόσταση, εκτιμάται σε 6-8 λεπτά. Σύμφωνα με τον κ. Κουράκη, το κόστος κατασκευής του τελεφερίκ υπολογίζεται σε 8
εκατομμύρια ευρώ περίπου, είναι απολύτως ανταποδοτικό, η ετήσια συντήρησή του αναμένεται να κοστίζει περίπου 350.000 ευρώ και
η κατασκευή του μπορεί να ολοκληρωθεί σε 6-8 μήνες, είτε με σύμβαση παραχώρησης, είτε με τη σύμπραξη του δήμου με ιδιώτες επενδυτές.
Ο ίδιος τονίζει πως το τελεφερίκ μπορεί να χρησιμοποιηθεί,
εκτός από συγκοινωνιακό έργο με προφανείς ευεργετικές περιβαλλοντικές κυκλοφοριακές επιπτώσεις και ως τουριστικό αξιοθέατο
για την Θεσσαλονίκη, καθώς κατά την ανάβαση οι τουρίστες θα μπορούν να βλέπουν τα Ανατολικά Βυζαντινά Τείχη, το Επταπύργιο,
την Ακρόπολη, το διατηρητέο οικισμό-στολίδι της Πάνω Πόλης με τους Βυζαντινούς ναούς και τις διαχρονικές της μνήμες και σταδιακά
ανεβαίνοντας θα έχουν πανοραμική εικόνα της πόλης, του δάσους, του λιμανιού και της θάλασσας, μέχρι τον Όλυμπο.
Για την εγκατάσταση και λειτουργία τελεφερίκ στην
πόλη της Θεσσαλονίκης έχουν ληφθεί οι εγκρίσεις από όλους τους άλλους φορείς (αρχαιολογική και δασική υπηρεσία, Περιφέρεια
Κεντρικής Μακεδονίας κλπ.).
Κ.Γερακαρίτου
voria.gr