powered by Agones.gr - livescore

Πέμπτη

ΙΤΒ Βερολίνο: Πάνω από 4 εκ. γερμανοί τουρίστες φέτος στην Ελλάδα

Η Ελλάδα είναι ο μεγάλος κερδισμένος της φετινής Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού στο Βερολίνο (7-11. Μαρτίου). Η χώρα είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός των Γερμανών μετά την Ισπανία.
Την Τετάρτη άνοιξε στο Βερολίνο η 52η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού (ΙΤΒ) τις πύλες της για περίπου 110.000 ειδικούς του κλάδου τις πρώτες τρεις ημέρες
και το Σαββατοκύριακο για το ευρύ κοινό. Στη διεθνώς σημαντικότερη έκθεση τουρισμού συμμετέχουν γύρω στους 10.000 εκθέτες από περισσότερες από 180 χώρες του κόσμου. Στο ελληνικό περίπτερο εκπροσωπούνται 85 τουριστικοί και ξενοδοχειακοί οργανισμοί, περιφέρειες και ναυτιλιακές εταιρείες. Από τις προκρατήσεις προκύπτει ότι η Ελλάδα είναι ο δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός των Γερμανών μετά την Ισπανία.
Στην έκθεση συμμετέχουν γύρω στους
10.000 εκθέτες από περισσότερες από 180 χώρες του κόσμου.
Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας της Τουριστικής Αγοράς (GfK) τα γερμανικά γραφεία ταξιδιών σημειώνουν μια αύξηση των πωλήσεων για ελληνικούς προορισμούς σε σχέση με πέρυσι κατά 40%. Αν και δεν είναι σίγουρο ότι αυτός ο αριθμός θα επιβεβαιωθεί στο τέλος της χρονιάς σε αυτό το ύψος, οπωσδήποτε όμως επιβεβαιώνεται μια τάση: Από 2,27 εκ. γερμανούς παραθεριστές το 2012 ο αριθμός τους αυξήθηκε σταδιακά στα 3,7 εκ. το 2017. Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία αναμένεται ότι πάνω από 4 εκ. Γερμανοί θα επισκεφτούν φέτος την Ελλάδα.
Η Ελλάδα κατάφερε να «κρατήσει» τους τουρίστες
Το ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι η αύξηση των κρατήσεων από τη Γερμανία συνεχίζεται παρ' όλο που ανακάμπτουν οι Τουρκία, η Αίγυπτος, η Τυνησία και το Μαρόκο, δηλαδή οι άμεσοι ανταγωνιστές στην περιοχή. Οι κρατήσεις για την Τουρκία διπλασιάστηκαν φέτος σε σχέση με πέρυσι ενώ η Αίγυπτος σημειώνει μια αύξηση της τάξεως του 64% και καταλαμβάνει την τέταρτη θέση στην προτίμηση των γερμανών τουριστών μετά την Ισπανία, την Ελλάδα και την Τουρκία.
 
Μ. Φρέντζελ: με λογικές τιμές η
Ελλάδα θα παραμείνει δυνατός προορισμός
Μιλώντας στη Deutsche Welle o Μίχαελ Φρέντζελ, πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικού Τουριστικού Κλάδου (BTW), εκτιμά ότι η αύξηση των τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα (27 εκ. το 2017) σχετίζεται με τις προόδους που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια: «Η Ελλάδα είχε τη φήμη ενός ακριβού προορισμού. Από τότε που ξέσπασε η κρίση ακολουθήθηκε μια λογική πολιτική σε ό,τι αφορά τη σχέση τιμής-υπηρεσιών. Οι Γερμανοί αγαπούν την Ελλάδα, η χώρα είχε για αυτούς πάντα υψηλή προτεραιότητα. Με λογικές ξενοδοχειακές προσφορές και τιμές η Ελλάδα θα παραμείνει ένας δυνατός προορισμός». Εκτός αυτού πολλοί έλληνες ξενοδόχοι αξιοποίησαν τα αυξημένα έσοδα για να αναβαθμίσουν τα ξενοδοχεία τους επισημαίνει o Νόρμπερτ Φίμπιχ, πρόεδρος του Γερμανικού Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων (DRV).
Επιμήκυνση της σαιζόν με... γκολφ
Ο Ν. Φίμπιχ έχει την εντύπωση ότι καταβάλλονται
προσπάθειες για την επιμήκυνση της σαιζόν
Όμως αυτές οι προσπάθειες δεν αρκούν. Για να αυξήσει η Ελλάδα ακόμη περισσότερο τον αριθμό των ξένων τουριστών θα πρέπει να επιμηκύνει την τουριστική σαιζόν. «Αυτό εξακολουθεί να είναι μια μεγάλη πρόκληση για τον ελληνικό τουρισμό» τονίζει στη Deutsche Welle ο Ν. Φίμπιχ. «Η σαιζόν είναι σχετικά σύντομη. Οι αρμόδιοι έχουν μεν το θέμα στην ατζέντα τους αλλά το έχουν, ομολογουμένως, εδώ και πολλά χρόνια. Έχω όμως την εντύπωση ότι τώρα καταβάλλονται εντατικές προσπάθειες για την επιμήκυνση έτσι ώστε να δημιουργηθεί δυναμικό ανάπτυξης.»
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα χρειασθεί ένα ευρύ φάσμα μέτρων – από κεφάλαια εκκίνησης για επενδύσεις μέχρι αύξηση του αριθμού των πτήσεων από το εξωτερικό την περίοδο Νοεμβρίου- Μαρτίου. Και προπαντός θα πρέπει να αναπτυχθούν προσφορές για τους τουρίστες πέραν του ήλιου, της θάλασσας και της αμμουδιάς. Αυτό σημαίνει για παράδειγμα διεύρυνση των πολιτιστικών προσφορών αλλά και του τουρισμού που σχετίζεται με διάφορες δραστηριότητες όπως η πεζοπορία και το γκολφ. Ως πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΤUI o Μίχαελ Φρέντζελ είχε ασχοληθεί στο παρελθόν με αυτό το θέμα: «Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ο μικρός κλήρος (σ.σ. πολλοί ιδιοκτήτες έχουν μικρές εδαφικές εκτάσεις). Για μια ξενοδοχειακή μονάδα είναι ένα απίστευτα επίπονο εγχείρημα επειδή θα πρέπει να διαπραγματευτεί με δεκάδες ιδιοκτήτες. Αυτός είναι ο λόγος που σε αντίθεση με την Τουρκία, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν καθόλου προσφορές για γκολφ». Η δημιουργία γηπέδων γκολφ θα προσέλκυε όμως ένα εύπορο αγοραστικό κοινό που θα ερχόταν και τους χειμερινούς μήνες.
Παναγιώτης Κουπαράνης, 
Βερολίνο
dw.com

Ακμαίος ο ελληνικός τουρισμός ενόψει της ITB
Ο γερμανικός Τύπος εστιάζει και πάλι στον ελληνικό τουρισμό ενόψει της Διεθνούς Τουριστικής Έκθεσης ITB στο Βερολίνο.
Milos Griechenland griechische Inseln (Dimitris Simeonidis)
Για δυναμική ανάκαμψη της Ελλάδας στο τουριστικό πεδίο ενόψει της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού ITB που ξεκινάει  7 Μαρτίου στο Βερολίνο, κάνει λόγο ανταπόκριση της ιστοσελίδας του πρώτου προγράμματος της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης (tagesschau.de). «Η δύσκολη οικονομική κατάσταση και η προσφυγική κρίση έπληξαν τον τουρισμό στην Ελλάδα. Όμως η χώρα γιορτάζει τώρα ένα comeback –στην κατάλληλη χρονική συγκυρία ενόψει της τουριστικής έκθεσης ITB», γράφει ο γερμανός ανταποκριτής.
Το δημοσίευμα αναφέρεται στο εξαιρετικά θερμό κλίμα που επικράτησε σε πρόσφατη εκδήλωση στο Μουσείο της Ακρόπολης παρουσία της ελληνίδας υπουργού Τουρισμού Έλενας Κουντουρά και εκπροσώπων κορυφαίων γερμανικών τουριστικών ομίλων. Όπως επισημαίνεται εξάλλου, «3,7 εκατομμύρια Γερμανοί έκαναν το 2017 διακοπές στην Ελλάδα – περισσότεροι από τους τουρίστες κάθε άλλης χώρας του κόσμου». Το δημοσίευμα υπογραμμίζει τους αριθμούς-ρεκόρ που κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός και τα υψηλά έσοδα που αποφέρει στη χώρα, η οποία «εξακολουθεί να πλήττεται από την κρίση», σημειώνει.
«Πώς κατόρθωσε όμως η Ελλάδα να προσπεράσει σχεδόν όλες τις υπόλοιπες χώρες στην κλίμακα δημοφιλίας εξασφαλίζοντας πίσω από την Ισπανία τη δεύτερη θέση της λίστας με τους πιο ελκυστικούς (σ.σ. για τους Γερμανούς) προορισμούς;» διερωτάται ο ανταποκριτής. Τη δική της απάντηση δίνει η Μόνικα Σμιτ από το Μπίλεφελντ, η οποία προτιμά την Ελλάδα για τις διακοπές της: «Η σχέση ποιότητας-τιμής είναι σωστή, η Ελλάδα ανέβασε ελάχιστα τις τιμές όλα αυτά τα χρόνια. Μπορείς όπως πάντα να φας και να πιεις καλά. Οι ξαπλώστρες στοιχίζουν τηρουμένων των αναλογιών σχεδόν όσο κόστιζαν τον καιρό της δραχμής. Έχεις και την ασφάλεια του καλού καιρού – εγώ θα συνεχίσω να πηγαίνω εκεί».
Τουριστική ανάπτυξη και κοινωνική ευθύνη
«Στην ITB θα υπάρξουν συζητήσεις και γύρω από την κοινωνική πτυχή» της ελληνικής τουριστικής ανάπτυξης
«Στην ITB θα υπάρξουν συζητήσεις και γύρω από την κοινωνική πτυχή» της ελληνικής τουριστικής ανάπτυξης
Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει το δημοσίευμα, δεν αρκούνται όλοι απλά και μόνο στην ιδιαίτερη ατμόσφαιρα της Ελλάδας, η οποία «θέλει να καλύψει το χαμένο έδαφος και να γίνει πιο ελκυστική» και σε άλλα τουριστικά πεδία. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον ιαματικό τουρισμό, όπου η χώρα επιδιώκει «να δώσει μεγαλύτερη ώθηση στις δεκάδες θερμές πηγές που είναι διασκορπισμένες σε όλη την Ελλάδα. Σε αυτό πεδίο αναμένεται σημαντική αύξηση των εσόδων χάρη σε ένα κύμα ιδιωτικοποιήσεων, λέει ο Γιόαχιμ Λίμπερ, ο οποίος βρέθηκε στην Ελλάδα για λογαριασμό του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Επιχειρήσεων Σπα (σ.σ. ευεξίας)». Όπως επισημαίνει ο ίδιος, «αυτά που σκοπεύει να κάνει η ελληνική κυβέρνηση είναι ένα ηράκλειο έργο. Όμως εμείς ως Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος είμαστε διατεθειμένοι να στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις αυτήν την προσπάθεια. Γι' αυτό θεωρώ θετικό το γεγονός ότι η γερμανική πρεσβεία μαζί με την ελληνική κυβέρνηση έλαβαν εδώ αυτήν την πρωτοβουλία».
Το δημοσίευμα υπογραμμίζει ότι οι ιδιωτικοποιήσεις σε συνδυασμό με την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού συνιστούν σημαντικό μήνυμα και προς τις χρηματαγορές ενώ αυξάνουν την εμπιστοσύνη δυνητικών επενδυτών στη χώρα. Ο γερμανός ανταποκριτής τονίζει πάντως ότι η αυστηρά προσανατολισμένη στις ανάγκες της αγοράς ρότα που ακολουθεί στο πεδίο της τουριστικής ανάπτυξης η κυβέρνηση Τσίπρα «δεν χαροποιεί προ πολλού κανέναν γερμανό τουρ οπερέιτορ».
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, «στην ITB θα υπάρξουν συζητήσεις και γύρω από την κοινωνική πτυχή – το πώς δηλαδή ένας ακμάζων τουρισμός μπορεί να αποφέρει στη χώρα και τους κατοίκους της βιώσιμη ανάπτυξη, για παράδειγμα καλύτερα αμειβόμενες δουλειές και περιβαλλοντική προστασία».
Ο γερμανός ανταποκριτής αναφέρει τέλος ότι τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου -Λέσβος, Σάμος, Κως και Χίος- θα εκπέμψουν μήνυμα ανάκαμψης μετά την τουριστική κάμψη που υπέστησαν εξαιτίας του προσφυγικού.

Άρης Καλτιριμτζής