ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών,Μεταφορών και Δικτύων
Ιερισσός 15/9/2014
Θέμα:”Δραματικές ελλείψεις προσωπικού και πρόβλημα λειτουργίας στα ΕΛΤΑ Χαλκιδικής”
Τεράστιο λειτουργικό πρόβλημα αντιμετωπίζουν σήμερα τα ΕΛΤΑ
Χαλκιδικής μετά από τη φθίνουσα πορεία των τελευταίων τεσσάρων χρόνων που οφείλεται αποκλειστικά σε εσκεμμένες ενέργειες
της διοίκησης .
Συγκεκριμένα σήμερα στη Χαλκιδική λειτουργούν 14 από τα 17 καταστήματα
ΕΛΤΑ που λειτουργούσαν παλαιότερα. Ενώ από τους 81 εργαζόμενους που εξυπηρετούσαν έχουν απομείνει μόνο 41 ( λόγω συνταξιοδότησης).
Τα καταστήματα Τρίγλιας , Ορμύλιας και Μ. Παναγίας εξυπηρετούνται από τα καταστήματα Νέων Μουδανιών, Νικήτης και Αρναίας
αντίστοιχα, γεγονός που
καθιστά την εξυπηρέτηση των κατοίκων όλων των προαναφερθέντων περιοχών τρομακτικά δύσκολη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο κατάστημα Πολύγυρου , πρωτεύουσα
του νομού, όπου καθημερινά συρρέουν δεκάδες πολίτες από ολόκληρη τη Χαλκιδική για διάφορα θέματα τους σχετικά με δημόσιες
υπηρεσίες, υπάρχει σήμερα μόνο ένας υπάλληλος και σύμφωνα με εκτιμήσεις θα υπάρξει πρόβλημα εξυπηρέτησης καταβολής συντάξεων
από τον επόμενο κιόλας μήνα.
Το ίδιο ισχύει και για το κατάστημα στην Αρναία όπου από 5 υπαλλήλους
που απασχολούνταν το 2009 τώρα καλείται να εξυπηρετήσει το κοινό μόνο ένας.
Συμπέρασμα, με 50 % μειωμένο προσωπικό και με στατιστικά 2 άτομα
ανά γραφείο τα ΕΛΤΑ Χαλκιδικής έχουν αφεθεί αποκλειστικά στην τύχη τους.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι η κατάσταση που επικρατεί σήμερα
είναι αποτέλεσμα ενός προαναγγελθέντος εγκλήματος καθώς η διοίκηση εσκεμμένα δε προέβλεψε το απαραίτητο κονδύλι στον προϋπολογισμό
του 2014 για πρόσληψη εποχικού προσωπικού γνωρίζοντας τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες .
Ούτε στο πενταετές Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο 2013-2017
που σχεδίασε προβλέπεται πρόσληψη προσωπικού. Αντίθετα προβλέπεται η περαιτέρω μείωση του μόνιμου προσωπικού και η κατάργηση
του θεσμού πρόσληψης εποχικών υπαλλήλων.
Ακόμη η κυβέρνηση εθελοτυφλώντας μπροστά στο τεράστιο πρόβλημα
που έχει δημιουργηθεί αρνείται να δρομολογήσει τις διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ.
Το τελειωτικό χτύπημα στα ΕΛΤΑ όμως δίνεται με τον οικονομικό
τους στραγγαλισμό , αφενός με τη μη καταβολή των οφειλομένων ποσών από το κράτος προς τον οργανισμό και αφετέρου τη μη καταβολή
της αποζημίωση των καθολικών υπηρεσιών όπως ο νόμος προβλέπει. Επίσης πάγωσε την υλοποίηση των εγκεκριμένων προγραμμάτων
μέσω ΕΣΠΑ τα οποία θα εκσυγχρόνιζαν τον οργανισμό.
Και ενώ δεν υπάρχουν οικονομικά κονδύλια για τη στήριξη των
ΕΛΤΑ σύμφωνα με τη διοίκηση, στις 7 Αυγούστου προκηρύσσονται 3 ανοικτοί διαγωνισμοί , συνολικού προϋπολογισμού 1.427.200 ευρώ
για την επιλογή αναδόχων εργολάβων , οι οποίοι θα φέρουν στα ΕΛΤΑ δικό τους προσωπικό προκειμένου αυτό να εκτελεί έργο διαλογής,
διανομής και θυρίδας συναλλαγής.
Παράλληλα , με απόφαση του συμβουλίου διεύθυνσης ανέθεσε ύστερα
από διαπραγμάτευση σε εργολάβο με τον οποίο συνεργαζόταν μέχρι σήμερα, το έργο ”υποστήριξης και επέκτασης Track&Trace” σε μονάδες
διανομής, κέντρα διαλογής και ταχυδρομικά καταστήματα συνολικού προϋπολογισμού 474.751.000 ευρώ.
Ως αποτέλεσμα , με τη διαδικασία ενός σύγχρονου σκλαβοπάζαρου
ενοικιάζονται εργαζόμενοι μέσω εργολάβων.
Βασικό κριτήριο πρόσληψης η ηλικία κάτω των 25 ετών, με τον
εξευτελιστικό για κάθε εργασιακό καθεστώς , μισθό των 370 ευρώ! Ήδη στα ΕΛΤΑ Πολυγύρου έχει προσληφθεί ένας υπάλληλος με το
προαναφερθέν εργασιακό καθεστώς.
Επειδή τα ΕΛΤΑ είναι υπηρεσία κοινής
ωφέλειας και οφείλει πρώτα από όλα να εξυπηρετεί τα συμφέροντα του πολίτη και όχι των μεγαλοεργολάβων.
Επειδή η συνεχόμενη υποβάθμιση τους,
υποβαθμίζει περαιτέρω και τη ζωή , την καθημερινότητα και την κάλυψη βασικών αναγκών κυρίως των κατοίκων σε νομούς με πολλές
γεωμορφολογικές ιδιαιτερότητες και τουριστική κίνηση όπως είναι και η Χαλκιδική.
Επειδή οι ενέργειες της Διοίκησης για
των χειρισμό του μεγάλου ζητήματος της έλλειψης προσωπικού στα ΕΛΤΑ είναι παράτυπες, αντεργατικές( σύμφωνα με την παράγραφο
16 του άρθρου 21 του νόμου 2190/94 συμβάσεις εξηρτημένης εργασίας θεωρούνται άκυρες) και άκρως επικίνδυνες καθώς υπονομεύουν τα
εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων .
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Θα προχωρήσει άμεσα στη στελέχωση των ΕΛΤΑ Χαλκιδικής με προσωπικό επιλεγμένο μέσω ΑΣΕΠ έτσι ώστε να εξασφαλιστεί άμεσα η κάλυψη των αναγκών των κατοίκων της περιοχής;
- Θα σταματήσει τη συρρίκνωση και την περαιτέρω υποβάθμιση των καταστημάτων ΕΛΤΑ στη Χαλκιδική;
H ερωτώσα βουλευτής,