powered by Agones.gr - livescore

Δευτέρα

Μετρό Θεσσαλονίκης .Ποιο αργό και από την καθυστέρηση.

Σε λιγότερο από δύο χρόνια το μετρό Θεσσαλονίκης θα συμπληρώσει επέτειο 30 χρόνων όχι λειτουργίας αλλά...κατασκευής, διεκδικώντας μία θέση στον κατάλογο των ρεκόρ με τα έργα που κατασκευάζονται για δεκαετίες ολόκληρες.
Η πρωτοβουλία για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης ανήκει στονΝομάρχη Κωνσταντίνο Πυλαρινό,είχε καταφέρει να περιληφθεί στον προϋπολογισμό του 1976.
Ο Δήμαρχος Σωτήρης Κούβελας 1986-1989 ξεκίνησε μια το πρώτο τμήμα της κατασκευής στο τμήμα μετά την πλατεία Σιντριβανίου, μπροστά στα πανεπιστήμια, και όρισε ως φορέα χρηματοδότησης τη νεοϊδρυθείσα Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης (TV100) !!!! η οποία δεν κατάφερε να διαθέσει πόρους για το έργο αλλά ούτε για τον εαυτό της. Η κατασκευή αυτή που ονομάστηκε και χλευάσθηκε από τους Θεσσαλονικείς ως «τρύπα του Κούβελα»
 Ουσιαστικά η σύμβαση για το μετρό  υπογράφθηκε στις 7 Απριλίου 2006 και στα τέλη Ιουνίου του ίδιου έτους ξεκίνησε η κατασκευή του έργου


Τον Ιούνιο του 2013 υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά
Ωστόσο, ο χρόνος μετράει, πλέον, αντίστροφα για το έργο που έχει «στοιχειώσει»
Πέραν των αρχαιοτήτων που αποτελούν μία από τις βασικότερες αιτίες καθυστέρησης, παράγοντες που παρακολουθούν το έργο αναφέρουν ότι ο μηχανισμός λήψης αποφάσεων- απαρτίζεται από την Αττικό Μετρό, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και το Δήμο Θεσσαλονίκης- κινείται με ιδιαίτερα βραδείς ρυθμούς. Ως αποτέλεσμα, η αποπεράτωση της βασικής γραμμής των 9,6 χλμ δεν θα μπορούσε να τοποθετηθεί νωρίτερα από το 2019, με τις εργασίες να έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 27%.