Ο Ιβάν Σαββίδης κατέχει το 20% των μετοχών της κοινοπραξίας που πήρε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης - Αύριο η μεταβίβαση των μετοχών και η συγκρότηση του νέου ΔΣ
Με την κατάθεση σήμερα του τιμήματος 231,926 εκατ. ευρώ από την κοινοπραξία SEGT ολοκληρώθηκε η πώληση του 67% της ΟΛΘ Α.Ε.
Αύριο θα μεταβιβαστεί το πακέτο των μετοχών μέσω του Χρηματιστηρίου και θα συγκροτηθεί το νέο Διοικητικό Συμβούλιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος θα είναι ο Σωτήρης Θεοφάνης, στέλεχος με μεγάλη εμπειρία στη λιμενική βιομηχανία. Ήταν εκείνος που επί θητείας του εισήλθε ο ΟΛΠ στο Χρηματιστήριο.
Αναπληρωτής πρόεδρος θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link, Boris Wenzel. Η κοινοπραξία SEGT συνίσταται από το γερμανικό επενδυτικό κεφάλαια Deutsche Invest Equity Partners (47%), την Terminal Link, που είναι θυγατρική του γαλλικού ναυτιλιακού κολοσσού CMA CGM (33%), και την Belterra Investments, συμφερόντων Ι. Σαββίδη (20%).
Στόχος της κοινοπραξίας είναι η ανάδειξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως του μεγαλύτερου της νοτιοανατολικής Ευρώπης, με δημιουργία εμπορευματικών κέντρων στις γειτονικές χώρες και κυρίως στα Σκόπια και στη Βουλγαρία.
Αυτό έχουν επισημάνει κατά καιρούς ο Boris Wenzel, διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link SAS που είναι θυγατρική του γαλλικού κολοσσού CMA CGM και ο Alexander von Mellenthin εκπρόσωπος του γερμανικού fund «Deutsche Invest Equity Partners GmbH» που μαζί με την «Belterra Investments Ltd.», συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη αποτελούν την κοινοπραξία.
Το σημεία κλειδιά στις τοποθετήσεις και στελεχών είναι:
- θα γίνουν γρήγορα οι επενδύσεις στο λιμάνι
- θα δημιουργηθεί ένα logistics center
- η κοινοπραξία θα επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό, στην τεχνογνωσία που ήδη υπάρχει και στις νέες τεχνολογίες
- στόχος είναι οι κινήσεις φορτίων από τις 350.000 που είναι σήμερα να φθάσουν σύντομα στις 500.000, σε πρώτη φάση
- θα αντικατασταθούν άμεσα οι δύο από τις τέσσερις υπάρχουσες γερανογέφυρες
- η εκβάθυνση του λιμανιού από τα 12 μέτρα που είναι σήμερα στα 16,5 μέτρα ώστε να μπορεί να δέχεται μεγάλης χωρητικότητας πλοία τα λεγόμενα mother ships. Στα επόμενα τέσσερα χρόνια το λιμάνι θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία μεταφορικής ικανότητας 14.000 εμπορευματοκιβωτίων
- σε πρώτη φάση η κοινοπραξία θέλει να κάνει έργα ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί πλοία τύπου new Panamax τα οποία είναι κατασκευασμένα για διαπλέουν τη νέα διώρυγα του Παναμά και έχουν μεταφορική ικανότητα 10.000-12.000 «κουτιών».
- η Τerminal που θα έχει και τη διαχείριση του ΟΛΘ έχει εμπειρία από εμπορικά λιμάνια αλλά όχι από κρουαζιέρα και επιβατηγό ναυτιλία. Για την κρουαζιέρα υπάρχουν σχέδια για την ανάπτυξή της αλλά θα χρειαστούν συνέργιες
- ο ΟΛΘ είναι καθαρός στόχος για επένδυση. Από την αρχή διαπιστώσαμε ότι ήταν μία επενδυτική ευκαιρία. Είναι ένα κερδοφόρο asset.
- τα δύσκολα είναι μπροστά μας
- Θέλουμε να βελτιώσουμε την κερδοφορία του λιμανιού
- έχουμε ήδη τα κεφάλαια για τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν
- στο fund υπάρχουν περισσότεροι από 450 επενδυτές
Ο Σωτήρης Θεοφάνης είχε επισημάνει παλαιότερα: «Πρέπει να κοιτάς και έξω από τα ο λιμάνι. Τι κάνεις και έξω από αυτό. Αν μείνουμε μέσα στο λιμάνι δεν έχεις μέλλον. Πρέπει να έχεις εμπορευματικά κέντρα, καλό σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο πυκνό service στη χερσαία αγορά. Πρέπει να το βλέπεις ως ένα δίκτυο και όχι μόνο ως λιμάνι».