Τέλος με το...έτσι θέλω σε μια ολόκληρη κατηγορία οχήματος, για κάποιους παραβατικούς, αποφασίζει να βάλει το Υπουργείο, ανακοινώνοντας νέο νομοσχέδιο. Το θεωρείτε και εσείς βλακεία;
Διαβάσαμε λοιπόν και το τελευταίο… πόνημα του Υπουργείου Μεταφορών: Σύμφωνα με το νομοσχέδιο της 31ης
Οκτωβρίου 2017, θα προταθεί πλήρης απαγόρευση των ATV –τις γνωστές
«γουρούνες» σε όλο το ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο της χώρας.
Το
νομοσχέδιο προκαλεί ήδη συζήτηση αλλά και έντονες αντιδράσεις στο χώρο
της μοτοσυκλέτας… Είναι κάτι ουσιαστικό, ή πρόκειται για ακόμα μια
νομοθετική υπερβολή, που φέρνει περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει;
Υπάρχουν πολύ σοβαρότερα προβλήματα από τις «γουρούνες»…
Για άλλη μια φορά, ο νομοθέτης φαίνεται να εφαρμόζει την πρακτική
«πονάει κεφάλι, κόβω κεφάλι». Μελετώντας το παρασκήνιο πίσω από το
νομοσχέδιο, η κύρια αιτία της πρότασής του είναι μια προσπάθεια
περιορισμού των θανατηφόρων ατυχημάτων σε νησιά και τουριστικούς
προορισμούς και η αποτροπή ενοικίασης τέτοιων οχημάτων από «χύμα»
παραθεριστές και τουρίστες, που δεν έχουν εξοπλισμό αναβάτη ή… ούτε καν
δίπλωμα.
Όμως τα προβλήματα στην ελληνική οδηγική πραγματικότητα είναι πολλά περισσότερα από τις «γουρούνες», ειδικά αν εξετάσουμε τις τουριστικές περιόδους, τις συνθήκες ενοικίασης οχημάτων στα νησιά και το πώς οδηγούν οι παραθεριστές και οι τουρίστες.
Για παράδειγμα, γιατί δεν στοχοποιούνται οι μεθυσμένοι οδηγοί αυτοκινήτων, μια μάστιγα στα τουριστικά μέρη που είναι θανάσιμος κίνδυνος για τους πάντες; Γιατί δεν εξετάζονται εξονυχιστικά, ο συνθήκες ενοικίασης οχημάτων σε θέρετρα και καλοκαιρινούς προορισμούς, που πολλές φορές στο βωμό του κέρδους, δίδονται οχήματα σε άτομα χωρίς δίπλωμα;
Με μια απλή επίσκεψη σε έναν ελληνικό προορισμό το καλοκαίρι, μπορεί κανείς να διακρίνει το…χάος που επικρατεί: Αναβάτες σε scooters, μοτοσυκλέτες, ποδήλατα και γουρούνες, χωρίς καμία προστασία απολύτως, χωρίς κράνος, να τριγυρνούν με το…μαγιό στους δρόμους, ζαλισμένοι από τον ήλιο και τυφλωμένοι από το ποτό, χωρίς να υπάρχει κανενός είδους αστυνόμευση και έλεγχος της παραβατικότητας. Και μετά μας φταίνε οι γουρούνες;
Όμως τα προβλήματα στην ελληνική οδηγική πραγματικότητα είναι πολλά περισσότερα από τις «γουρούνες», ειδικά αν εξετάσουμε τις τουριστικές περιόδους, τις συνθήκες ενοικίασης οχημάτων στα νησιά και το πώς οδηγούν οι παραθεριστές και οι τουρίστες.
Για παράδειγμα, γιατί δεν στοχοποιούνται οι μεθυσμένοι οδηγοί αυτοκινήτων, μια μάστιγα στα τουριστικά μέρη που είναι θανάσιμος κίνδυνος για τους πάντες; Γιατί δεν εξετάζονται εξονυχιστικά, ο συνθήκες ενοικίασης οχημάτων σε θέρετρα και καλοκαιρινούς προορισμούς, που πολλές φορές στο βωμό του κέρδους, δίδονται οχήματα σε άτομα χωρίς δίπλωμα;
Με μια απλή επίσκεψη σε έναν ελληνικό προορισμό το καλοκαίρι, μπορεί κανείς να διακρίνει το…χάος που επικρατεί: Αναβάτες σε scooters, μοτοσυκλέτες, ποδήλατα και γουρούνες, χωρίς καμία προστασία απολύτως, χωρίς κράνος, να τριγυρνούν με το…μαγιό στους δρόμους, ζαλισμένοι από τον ήλιο και τυφλωμένοι από το ποτό, χωρίς να υπάρχει κανενός είδους αστυνόμευση και έλεγχος της παραβατικότητας. Και μετά μας φταίνε οι γουρούνες;
Δεν μπορείς να σκοτώνεις μια κατηγορία, έτσι απλά.
Με το νομοσχέδιο αυτό, μαζί με τους ένοχους την πληρώνουν, όπως πάντα,
και οι αθώοι: δηλαδή οι νομοταγείς χρήστες των οδών.
Πέρα από τους «ό, τι να ναι» αναβάτες υπάρχουν και οι σωστοί, που χρησιμοποιούν πάντα εξοπλισμό, οδηγούν όπως πρέπει και δεν παρανομούν με εγκλήματα όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Γιατί λοιπόν να τους πάρει και αυτούς «η μπάλα»;
Ακόμα, αξίζει να επισημανθεί ότι η Ελλάδα, δεν είναι μόνο τα αστικά κέντρα, ούτε και τα νησιά.
Η χώρα μας είναι πλουσιότατη σε τόπους , οι οποίοι έχουν διαφορετικές μεταφορικές ανάγκες και, πολλές φορές, συνύπαρξη και αλληλοσυμπλήρωση ασφάλτινων οδών, χωμάτινων οδών και μονοπατιών εκτός δρόμου. Σε τόπους σαν και αυτούς, η γουρούνα είναι ένα «εργαλείο» μετακίνησης, πολλές φορές μάλιστα και αναντικατάστατο. Αν λοιπόν απαγορευτεί η μετακίνηση των ATV στην άσφαλτο εξολοκλήρου, αυτόματα δημιουργείται πλήγμα στις μεταφορικές ανάγκες άπειρων ανθρώπων. Για λίγους παραβατικούς λοιπόν, μια ολόκληρη κατηγορία οχήματος… δολοφονείται από τον «σοφό» νομοθέτη.
Πέρα από τους «ό, τι να ναι» αναβάτες υπάρχουν και οι σωστοί, που χρησιμοποιούν πάντα εξοπλισμό, οδηγούν όπως πρέπει και δεν παρανομούν με εγκλήματα όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Γιατί λοιπόν να τους πάρει και αυτούς «η μπάλα»;
Ακόμα, αξίζει να επισημανθεί ότι η Ελλάδα, δεν είναι μόνο τα αστικά κέντρα, ούτε και τα νησιά.
Η χώρα μας είναι πλουσιότατη σε τόπους , οι οποίοι έχουν διαφορετικές μεταφορικές ανάγκες και, πολλές φορές, συνύπαρξη και αλληλοσυμπλήρωση ασφάλτινων οδών, χωμάτινων οδών και μονοπατιών εκτός δρόμου. Σε τόπους σαν και αυτούς, η γουρούνα είναι ένα «εργαλείο» μετακίνησης, πολλές φορές μάλιστα και αναντικατάστατο. Αν λοιπόν απαγορευτεί η μετακίνηση των ATV στην άσφαλτο εξολοκλήρου, αυτόματα δημιουργείται πλήγμα στις μεταφορικές ανάγκες άπειρων ανθρώπων. Για λίγους παραβατικούς λοιπόν, μια ολόκληρη κατηγορία οχήματος… δολοφονείται από τον «σοφό» νομοθέτη.
Ακόμα ένα πλήγμα στην αγορά οχημάτων το νομοσχέδιο
Με την πρόταση νόμου του Υπουργείου Μεταφορών η ήδη ταλαιπωρημένη αγορά
οχημάτων στην Ελλάδα δέχεται ακόμα ένα πλήγμα. Αμεση συνέπεια του νόμου
θα είναι σαφώς η μείωση –ίσως και δραστική- των πωλήσεων σε ATV, αλλά
και πλήγμα σε αυτούς που έχουν κάνει μεγάλες επενδύσεις πάνω σε αυτά τα
οχήματα λόγω ζήτησης. Για λίγους κακούς, και πάλι, βλέπουμε πως
ζημιώνεται μια αγορά η οποία ήταν από τις πρώτες (μαζί με του
αυτοκινήτου) που δέχτηκαν τεράστιο πλήγμα στην κρίση.
Το να απαγορεύσεις είναι η εύκολη λύση…
...το να προνοήσεις και να βελτιώσεις, όμως; Από ότι φαίνεται τα δύσκολα
δεν αρέσουν στις αρχές, ωστόσο είναι η μόνη λύση.
Αν ήταν να λύνουμε ένα πρόβλημα με μια απαγόρευση, τότε μετά από τα… χιλιάδες εγκλήματα των οδηγών αυτοκινήτων στους δρόμους, θα έπρεπε να έχουν καταργηθεί τα αυτοκίνητα! Παράλογο, έτσι; Και όμως αυτό είναι στην ουσία το νέο νομοσχέδιο για τις γουρούνες:
Μια καθολική απαγόρευση με το «έτσι θέλω».
Όμως το πραγματικό πρόβλημα στην Ελλάδα, εδώ και χρόνια, είναι η ανεπαρκής εκπαίδευση των οδηγών και η εγκληματική αμέλεια των ρυθμιστικών αρχών, τα οποία οδηγούν στην ανύπαρκτη οδική παιδεία των Ελλήνων με τα γνωστά αποτελέσματα. Για να μην αναφερθούμε φυσικά στο κάκιστο οδικό δίκτυο και την πλημμελέστατη σήμανση των δρόμων, ειδικά στα τουριστικά μέρη και τα νησιά –εκεί δηλαδή από όπου, σύμφωνα με το νομοθέτη, ξεκινάει το πρόβλημα… Με τόσα τέλη κυκλοφορίας που καταβάλλουμε πλέον σε αυτή τη χώρα, αυτά τα προβλήματα δεν θα έπρεπε να έχουν ήδη λυθεί;
Αν ήταν να λύνουμε ένα πρόβλημα με μια απαγόρευση, τότε μετά από τα… χιλιάδες εγκλήματα των οδηγών αυτοκινήτων στους δρόμους, θα έπρεπε να έχουν καταργηθεί τα αυτοκίνητα! Παράλογο, έτσι; Και όμως αυτό είναι στην ουσία το νέο νομοσχέδιο για τις γουρούνες:
Μια καθολική απαγόρευση με το «έτσι θέλω».
Όμως το πραγματικό πρόβλημα στην Ελλάδα, εδώ και χρόνια, είναι η ανεπαρκής εκπαίδευση των οδηγών και η εγκληματική αμέλεια των ρυθμιστικών αρχών, τα οποία οδηγούν στην ανύπαρκτη οδική παιδεία των Ελλήνων με τα γνωστά αποτελέσματα. Για να μην αναφερθούμε φυσικά στο κάκιστο οδικό δίκτυο και την πλημμελέστατη σήμανση των δρόμων, ειδικά στα τουριστικά μέρη και τα νησιά –εκεί δηλαδή από όπου, σύμφωνα με το νομοθέτη, ξεκινάει το πρόβλημα… Με τόσα τέλη κυκλοφορίας που καταβάλλουμε πλέον σε αυτή τη χώρα, αυτά τα προβλήματα δεν θα έπρεπε να έχουν ήδη λυθεί;
Τι πιστεύετε εσείς για το μέτρο; Είναι υπερβολικό, ανούσιο ή φέρνει μια θετική αλλαγή για την ασφάλεια στους δρόμους; ή κρύβεται κάτι άλλο πίσω από όλο αυτό