powered by Agones.gr - livescore

Σάββατο

Μετατρέψτε τους βαθμούς σε μόρια

Την προσεχή Τρίτη αναρτώνται στα σχολεία οι βαθμοί των πανελλαδικών
Μεγάλη πτώση των βάσεων εισαγωγής αναμένεται να δείξουν τα βαθμολογικά στοιχεία που θα ανακοινωθούν από το υπουργείο Παιδείας την ερχόμενη Τρίτη. Η πτώση θα είναι ισχυρότατη στο 2ο και το 4ο Επιστημονικό Πεδίο των
Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών αντίστοιχα, όπου συγκεντρώνονται οι Φυσικομαθηματικές και οι Πολυτεχνικές Σχολές και η έντασή της θα κορυφωθεί κυρίως στις σχολές και τα τμήματα των περιφερειακών Πανεπιστημίων.

Μικρότερη θα είναι η πτώση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο των Επιστημών Υγείας (Ιατρικές, Οδοντιατρικές, Φαρμακευτικές κ.λπ.) καθώς και στο 1ο και το 5ο Επιστημονικό Πεδίο των Θεωρητικών Επιστημών και των Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης.

Οπως είναι γνωστό, οι υποψήφιοι καλούνται να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό τους δελτίο έως την Τρίτη 7 Ιουλίου. Μέχρι την ανακοίνωση των βαθμών (23 Ιουνίου) θα μπορούν να κάνουν μόνο πρόχειρο Μηχανογραφικό Δελτίο, αλλά από την Τρίτη και μετά (αμέσως μετά την ανακοίνωση των βαθμών τους) και έως τις 7 Ιουλίου θα μπορούν να κάνουν την τελική οριστικοποίησή του.

Η ανακοίνωση των βαθμολογιών των υποψηφίων συνδέεται με τη διαδικασία υπολογισμού του βαθμού πρόσβασης και των μορίων, που είναι ένας γρίφος για πολλούς υποψήφιους και τις οικογένειές τους. Παρουσιάζουμε παρακάτω όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για να μετατρέψουν τους βαθμούς τους, προφορικούς και γραπτούς, σε μόρια.


Ο υπολογισμός


Η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εξαρτάται από τον Βαθμό Πρόσβασης των έξι μαθημάτων (ή των επτά για όσους έχουν επιλέξει το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας) της Γ’ τάξης που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο. Ο Βαθμός Πρόσβασης κάθε μαθήματος για τους μαθητές της Γ’ τάξης προκύπτει ως εξής:

Βαθμός Πρόσβασης=(γραπτός βαθμός) x 0,7 + (προφορικός βαθμός) x 0,3

Ο Γενικός Βαθμός Πρόσβασης διαμορφώνεται κατά 100% από τον Βαθμό Πρόσβασης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ Τάξης.

Ο συνολικός αυτός αριθμός των μορίων προκύπτει:

Α) Από τον Γενικό Βαθμό Πρόσβασης (ΓΒΠ) των μαθημάτων που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο πολλαπλασιαζόμενο με συντελεστή 8, και

Β) Από τον βαθμό του 1ου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας επί 1,3 και του δεύτερου επί 0,7.

Αν τα μαθήματα αυτά αντικατασταθούν από μαθήματα Γενικής Παιδείας, τότε το πρώτο πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,9 και το δεύτερο με 0,4.

Ο συνολικός αριθμός των μορίων πολλαπλασιάζεται επί 100.

Για τα τμήματα και τις σχολές όπου απαιτείται ειδικό μάθημα, το σύνολο μορίων δίδεται από τη σχέση: [(Γεν. Βαθμός Πρόσβασης x 8) + (βαθμός πρόσβασης α’ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας x 1,3) + (βαθμός πρόσβασης β’ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας x 0,7) + (βαθμός ειδικού μαθήματος x 1 ή 2 κατά περίπτωση)] x 100.

Για την καλύτερη κατανόηση παραθέτουμε το εξής υποθετικό παράδειγμα:

Υποθέτουμε ότι υποψήφιος από θεωρητική κατεύθυνση επιλέγει το 1ο και το 4ο επιστημονικό πεδίο, έχει δε Γενικό Βαθμό Πρόσβασης 17,63 και βαθμό πρόσβασης 18,1 στα Αρχαία Κατεύθυνσης, 19,3 στην Ιστορία Κατεύθυνσης, 16,8 στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας, 15,9 στη Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας και στα Αγγλικά 12,4. Ο υποψήφιος αυτός θα έχει:

■ Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο:

για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό μάθημα, σύνολο μορίων =15

(17,63x8) + (18,1x1,3) + (19,3x0,7) = 178,08x100=17808 για το τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας, σύνολο μορίων =

(17,63x8) + (18,1x1,3) + (19,3x0,7) + (12,4x2) =202,88x100=20288

για τα τμήματα ΜΜΕ, σύνολο μορίων = (17,63x8) + (18,1x1,3) + (19,3x0,7) + (12,4x1) = 190,48x100 = 19048

■ Στο 4o Επιστημονικό Πεδίο:

για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό μάθημα, σύνολο μορίων = (17,63x8) + (16,8x0,9) + (15,9x0,4) = 162,52x100=16252

Γραπτός και προφορικός

Ο γραπτός βαθμός στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα είναι αυτός που «κανονίζει» τελικά και εκ των υστέρων την κίνηση της βαθμολογίας σε κάθε μάθημα καθώς έχει τη δυνατότητα να ανατρέπει όλα τα προηγούμενα δεδομένα.

Ο προφορικός βαθμός προσαρμόζεται κατά τρόπο που να διαφέρει του γραπτού μόνο κατά δύο (2) μονάδες. Αν ο προφορικός βαθμός του μαθήματος είναι μεγαλύτερος του γραπτού περισσότερο από δύο μονάδες, τότε ο προφορικός βαθμός μειώνεται τόσο, ώστε να είναι μεγαλύτερος του γραπτού κατά δύο μονάδες. Αν ο προφορικός βαθμός του μαθήματος είναι μικρότερος του γραπτού περισσότερο από δύο μονάδες, τότε ο προφορικός βαθμός αυξάνεται τόσο, ώστε να είναι μικρότερος του γραπτού μόνο κατά δύο μονάδες.

Κάθε υποψήφιος, ανεξάρτητα από το αν ακολουθεί τη Θεωρητική, τη Θετική ή την Τεχνολογική Κατεύθυνση, έχει βεβαίως τη δυνατότητα να δηλώσει όποιο Επιστημονικό Πεδίο επιθυμεί. Στην πράξη όμως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Με δεδομένο ότι κάθε υποψήφιος μπορεί να δηλώσει στο μηχανογραφικό δελτίο του σχολές και τμήματα από δύο το πολύ Επιστημονικά Πεδία, πρέπει λογικά όχι μόνο να συνδυάσει τα πεδία με το μεγαλύτερο συνολικό άθροισμα σχολών και τμημάτων, αλλά κυρίως να λάβει υπόψη του τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας που απαιτεί κάθε Επιστημονικό Πεδίο.

Γιατί, αν χάνει μόρια, τότε του είναι πρακτικά άχρηστος ο μεγάλος αριθμός τμημάτων που μπορεί να δηλώσει. Και μόρια χάνει ο υποψήφιος όταν δηλώσει Επιστημονικό Πεδίο που απαιτεί μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα οποία δεν περιλαμβάνονται στην κατεύθυνση που ακολουθεί. Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι άλλο είναι η θεωρία του συστήματος και άλλο η πράξη.

Στην πράξη δεν μετακινείσαι από οποιαδήποτε κατεύθυνση σε οποιοδήποτε Επιστημονικό Πεδίο, αλλά από συγκεκριμένες κατευθύνσεις σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία, προκειμένου να μην έχεις κόστος σε μόρια και συνεπώς να αυξήσεις τις πιθανότητες επιτυχίας.

Τις περισσότερες ευκαιρίες κίνησης στα Επιστημονικά Πεδία θα έχουν οι υποψήφιοι της Θετικής και της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και τις λιγότερες οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, οι οποίοι, αν δεν πάρουν έβδομο μάθημα (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας), είναι αναγκασμένοι να κινηθούν χωρίς απώλεια μορίων μόνο στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο.

Η δυνατότητα κίνησης σε άλλα πεδία δεν αποκλείεται, ωστόσο απαιτεί την επιλογή έκτου μαθήματος (Μαθηματικά ή Βιολογία), «ξένου» προς την κατεύθυνση που έχουν επιλέξει και, το κυριότερο, οδηγεί σε απώλεια μορίων (1.400 στα 20.000).

Την Τρίτη οι βαθμοί των πανελλαδικών

Την ερχόμενη Τρίτη ανακοινώνονται οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίες θα δώσουν μια πιο σαφή εικόνα για τη συνολική απόδοση των μαθητών αλλά και την πορεία των βάσεων εισαγωγής που πάντως έχουν ήδη δείξει την πτωτική τους τάση. Η διαφορά μάλιστα σε σχέση με πέρσι σε ορισμένα τμήματα ενδέχεται να είναι εντυπωσιακή.

Η μεγάλη αποτυχία στα Μαθηματικά αλλά και οι κακές επιδόσεις σε άλλα κρίσιμα μαθήματα, όπως Φυσική, Βιολογία, Αρχαία, σηματοδοτούν τη διακύμανση των βάσεων, οι οποίες ωστόσο καθορίζονται σημαντικά από τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού. Οσο για τις μετεγγραφές, που θεωρούνται παράγοντας επηρεασμού, ο δραστικός περιορισμός τους δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια αξιοποίησης αυτής της προοπτικής.

Ο υπουργός το έχει ξεκαθαρίσει εξ αρχής. Ωστόσο επειδή η διαβούλευση για το σχέδιο νόμου, που περιλαμβάνει τη σχετική διάταξη, είναι από χθες σε εξέλιξη, δημιουργεί συνθήκες αναμονής, έστω για μικροβελτιώσεις στο προβλεπόμενο σύστημα μοριοδότησης, που πάντως έχει το πλαφόν του 15% των εισακτέων ανά τμήμα.

Η βαθμολόγηση των γραπτών θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή και μέχρι την Τρίτη το πρωί οι βαθμολογίες θα έχουν φτάσει στις Διευθύνσεις, οι οποίες μέχρι το μεσημέρι θα τις έχουν παραδώσει στα Λύκειά τους. Την ίδια ώρα (μεσημέρι) οι βαθμοί θα αναρτηθούν και στην ιστοσελίδα του υπουργείου.
Συντάκτης: