Γ. Γιώργος, .Γ. Τάσιος Γ. Λασπάς |
Για τον «πρωταγωνιστικό» ρόλο της Χαλκιδικής στην προσέλκυση επενδύσεων τα τελευταία χρόνια, για τη σημασία των συνεργειών στην προώθηση του τουριστικού «προϊόντος» της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και για τα μηνύματα για τη φετινή τουριστική κίνηση με βάση τα
στοιχεία από τις προκρατήσεις, μίλησε ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος, στη διάρκεια γεύματος εργασίας που παρέθεσε σήμερα σε εκπροσώπους του Τύπου, στη Θεσσαλονίκη.
Η Χαλκιδική πρωταγωνιστεί στις επενδύσεις, ως νομός, σε πανελλαδικό επίπεδο, με τον κ. Τάσιο να αναφέρει μια σειρά από επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν κυρίως πεντάστερα ξενοδοχεία αλλά και κινήσεις εκσυγχρονισμού από μικρές και μεγάλες μονάδες. «Μιλάμε για μίνιμουμ 300 εκατ. επενδύσεις σε ξενοδοχειακές μονάδες τα τελευταία τρία χρόνια, κάποιες από τις οποίες είναι σε εξέλιξη», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Όπως είπε, υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης, δεδομένου ότι η Χαλκιδική έχει ένα δυναμικό 46.000 κλινών (εκ των οποίων οι 32-34.000 αφορούν το μαζικό μοντέλο τουρισμού). Θα ήταν ωστόσο, όπως είπε καλό να μείνει ο νομός περίπου στις 60.000 κλίνες ώστε να μην γίνει προορισμός all-inclusive και να παραμείνει ανταγωνιστικός και ποιοτικός.
Μίλησε ακόμη για το πλεονέκτημα της Χαλκιδικής ως χερσαίου προορισμού, ενώ μεγάλη πρόκληση για όλη την περιοχή χαρακτήρισε τις επενδύσεις που σκοπεύει να κάνει η Fraport στο αεροδρόμιο Μακεδονία στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης.
«Ανοίγουν οι ορίζοντες για πολλά και καλά πράγματα» είπε χαρακτηριστικά αναφέροντας ότι θα μπορέσουμε να έχουμε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και νέες εθνικότητες αλλά και προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιριών. Στο πλαίσιο αυτό, μίλησε και πάλι για την ανάγκη συνεργειών και εξωστρέφειας, ώστε να «φτιάξουμε ένα νέο προϊόν» που θα δώσει, όπως είπε, στη Χαλκιδική τη δυνατότητα να έχει επισκεψιμότητα τον Μάιο και τον Οκτώβριο αλλά και στη Θεσσαλονίκη και τις άλλες περιοχές της Περιφέρειας να προωθήσουν πακέτα για επισκέψεις λίγων ημερών, ώστε να αναδειχθεί ένας πολυθεματικός προορισμός.
Ανακοίνωσε επίσης ότι η Χαλκιδική μέχρι τα τέλη Φλεβάρη θα έχει γίνει μέλος του Thessaloniki Convention Bureau της Θεσσαλονίκης, ενώ αναμένονται πρωτοβουλίες για συνέργειες και με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, με τον οποίο υπάρχει ήδη μια συνέργεια στην προσεχή έκθεση τουρισμού της Τουρκίας.
Η εικόνα από τις προκρατήσεις
«Αυτήν την περίοδο -στις καλές χρονιές- είχαμε προκρατήσεις ήδη, ωστόσο αυτήν τη στιγμή δεν ισχύει αυτό», δήλωσε ο κ. Τάσιος. Συγκεκριμένα οι απώλειες από τη Γερμανική αγορά φτάνουν το 20% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσυνό διάστημα, ενώ σε ότι αφορά τις σχετικά νέες για τον προορισμό αγορές, δηλαδή το Βέλγιο και την Ολλανδία, αν και υπάρχει καλό κλίμα σε σχέση με τον προορισμό, το κλίμα είναι γενικά αρνητικό για τη χώρα. Η ισλαμοφοβία είναι μια πραγματικότητα, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τάσιος, σημειώνοντας ότι οι πολίτες αυτών των χωρών έχουν ένα ζήτημα σε σχέση με την επιλογή προορισμού. Σε ότι αφορά τη ρωσική αγορά παρατηρείται μια αναβλητικότητα, η οποία αποδίδεται τόσο στην ισοτιμία του ρουβλίου όσο και στην εσωτερική οικονομική κατάσταση της χώρας. Στάσιμη είναι και η κατάσταση με τους Βρετανούς τουρίστες.
Επιπλέον, οι ξενοδόχοι αντιμετωπίζουν και έναν νέο «ανταγωνισμό» πλέον, τον εσωτερικό τουρισμό των χωρών της Ευρώπης. Επιλέγουν δηλαδή να κάνουν τουρισμό στις ίδιες τους τις χώρες, λόγω θεμάτων ασφαλείας αλλά και στήριξης των χωρών τους.
Στον αντίποδα, θετικά είναι τα μηνύματα από τα Βαλκάνια, από όπου παρατηρείται και επαναληψιμότητα στις επισκέψεις. Είναι ενδεικτικό ότι 5 στους 10 τουρίστες της Χαλκιδικής φέτος το καλοκαίρι ήταν Βαλκάνιοι.
Για τους εγχώριους τουρίστες είναι νωρίς ακόμα για να σχηματιστεί κάποια εικόνα.
Με βάση τα παραπάνω, αλλά και με βάση το γεγονός ότι η Ελλάδα επιλέγεται από τους tour operators και αποτελεί Νο2 προορισμό μετά την Ισπανία, ο κ. Τάσιος δήλωσε «συγκρατημένα αισιόδοξος» για τη φετινή τουριστική χρονιά. Σε κάθε περίπτωση καλύτερη εικόνα θα υπάρχει στα τέλη Μαρτίου.
Παράλληλα, παρατηρείται και πτώση κερδοφορίας στα ξενοδοχεία, όπως είπε ο κ. Τάσιος που είναι πρόεδρος και της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής. Τα μέτρα που έρχονται είναι πολύ σκληρά, σημείωσε ευχόμενος «να δούμε κάτι καλύτερο το επόμενο διάστημα» και «να πάρει επιτέλους η χώρα μπροστά».
Για το ενδεχόμενο επιβολής διοδίων
Ο Γιάννης Γιώργος, θεματικός περιφερειάρχης Τουρισμού και Αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής σημείωσε, από την πλευρά του, ότι μέσα σε 5 χρόνια συλλογικής προσπάθειας, η Χαλκιδική κατέγραψε εξαιρετικά καλά αποτελέσματα ενώ τόνισε ότι καθοριστικά θα είναι τα επόμενα βήματα. «Το μέλλον κατά τον ίδιο ανήκει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», είπε χαρακτηριστικά.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, τόσο ο κ. Τάσιος όσο και ο κ. Γιώργος δεν δήλωσαν αντίθετοι στην προοπτική επιβολής διοδίων στην «είσοδο» της Χαλκιδικής υπό την προϋπόθεση να είναι ανταποδοτικού χαρακτήρα και τα έσοδα να πηγαίνουν στην Τ.Α. για τη συντήρηση του οδικού δικτύου και την προβολή του προορισμού. Ωστόσο, όπως ξεκαθαρίστηκε από τον κ. Γιώργο, η επιβολή διοδίων είναι απόφαση της κεντρικής διοίκησης.
Δεν μπορεί να υπάρξει Χαλκιδική χωρίς Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη χωρίς Χαλκιδική, δήλωσε ο Στέφανος Χατζημανώλης δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση για στο θέμα των γεύσεων των δυο τόπων, με αφορμή την ευγενική προσφορά του γεύματος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής από το εστιατόριο Famigliano της οικογένειας Τζερμιά.
typosthes.gr