powered by Agones.gr - livescore

Τρίτη

Πλησιάζει η τουριστική σεζόν και δεν έχουν ολοκληρωθεί τρία βασικά οδικά έργα στη Χαλκιδική. Δηλώσεις Αντιπεριφερειάρχη κ. Γιώργου

Τρία έργα είναι αυτά που θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί, το καθένα με τη δική του πονεμένη ιστορία, έχουν  τα δικά του προβλήματα, Θέρμη-Γαλάτιστα, Μουδανιά-Ποτίδαια και Ποτίδαια- Κασσανδρεία, ενω  πολύ σημαντική είναι η  μεσόγεια χάραξη στο τμήμα Κασσανδρεία - Πευκοχώρι,
Η άνοιξη μπήκε για τα καλά, σε λιγότερο από τέσσερις εβδομάδες
θα έχουμε Πάσχα και την εκκίνηση της θερινής σεζόν που και φέτος, για μία ακόμη χρονιά, βρίσκει τους υπό κατασκευή οδικούς άξονες της Χαλκιδικής ανέτοιμους να υποδεχτούν τις δεκάδες χιλιάδες των οχημάτων που κάθε Παρασκευο-Σαββατοκύριακο κινούνται προς και από τον αγαπημένο παραθεριστικό των Θεσσαλονικέων και όχι μόνο.
«Κάθε Παρασκευή μπαίνουν στη Χαλκιδική και από τις τρεις οδικές εισόδους, περί τις 120.000 οχημάτων. Από αυτά τα οχήματα το 70%, δηλαδή 80.000-85.000 κινούνται στον άξονα Θεσσαλονίκη- Κασσάνδρα και τα υπόλοιπα από τους άξονες Θέρμη – Γαλάτιστα και Σταυρός – Ολυμπιάδα. Ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι τεράστιος για το οδικό δίκτυο του νομού», δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής κ. Ιωάννης Γιώργος.
Τρία έργα είναι αυτά που θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί, το καθένα με τη δική του πονεμένη ιστορία, τα δικά του προβλήματα, το Θέρμη-Γαλάτιστα, το Μουδανιά-Ποτίδαια και το Ποτίδαια- Κασσανδρεία, ενω η πολύ σημαντική μεσόγεια χάραξη στο τμήμα Κασσανδρεία – Πευκοχώρι, είναι κολλημένο στη φάση των μελετών μετά τις αντιδράσεις που στο παρελθόν αντιμετώπισε, από πλευράς Δήμου.
Τα τρία εκτελούμενα έργα θα έπρεπε «οπωσδήποτε», όπως είχε τονιστεί από τις διευθύνουσες υπηρεσίες και μετά από καθυστερήσεις και παρατάσεις χρονοδιαγραμμάτων, να είχαν περαιωθεί μέχρι το τέλος του 2015, πράγμα που δεν έγινε με αποτέλεσμα όσοι κινούνται στα υπό κατασκευή τμήματα να κάνουν σλάλομ στις παρακάμψεις και να πηγαίνουν σε μονή γραμμή με ταχύτητα χελώνας. Η κατάσταση αυτή συνεπάγεται χάσιμο χρόνου, ταλαιπωρία για οδηγούς και μετακινούμενους, αυξημένους κινδύνους για ατυχήματα ενώ υποβαθμίζει και την εικόνα της τουριστικής Χαλκιδικής.
Βεβαίως πρέπει να αναφερεί ότι τα έργα όχι μονο δεν έχουν τελειώσει αλλά είναι και «κουρεμένα» σε σχέση με αυτό που περίμεναν οι χρήστες. Έτσι το Θέρμη- Γαλάτιστα, όπως συνηθίσαμε να το λέμε, είναι κουτσουρεμένο αφού φτάνει μέχρι το ύψος της περιοχής «Αγία Αναστασία», αφήνοντας για άλλη εργολαβία το πιο κρίσιμο και δύσκολο τμήμα ως τη Γαλάτιστα δηλαδή τα 3 χλμ με τις στροφές , τις οποίες υποτίθεται ότι θα καταργούσε η νέα χάραξη. Υπήρχαν κάποια θέματα με τα αρχαιολογικά ευρήματα, κάτι με τις απαλλοτριώσεις στις καθέτους στο δρόμο και απο εκεί που ήταν να παραδοθεί στο πρώτο τρίμηνο 2015 ακόμη κατασκευάζεται. Αναθέτουσα αρχή στο συγκεκριμένο έργο είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. , η κατασκευή γίνεται από τις ΤΡΙΚΑΤ – ΤΟΜΗ.
Το άλλο έργο, που έχει πίσω του μια δεκαετία (από το 2006) αντιδράσεων από τοπικές επιχειρήσεις και περιοίκους, είναι το Μουδανιά – Ποτίδαια ή «περίπου Ποτίδαια», αφού εκτός της σύμβασης είναι το λεγόμενο ορφανό χιλιόμετρο πριν τη γέφυρα της Ποτίδαιας.
Όπως είπε ο κ. Γιώργος, έχουν κατασκευαστεί τα 2 χλμ από τα 4.2 χλμ που ανατέθηκαν. Και αυτό το έργο θα δινόταν σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος του 2015 αλλά καθυστέρησε γιατί υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στη μετακίνηση των δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, κοντά ένα χρόνο καθυστέρησε ο ΟΤΕ, όπως είπε ο κ. Γιώργος και, πολλούς μήνες η ΔΕΗ. To έργο κατασκευάζεται από την Αθωνική Τεχνική.
Βέβαια, να τονιστεί ότι αν δεν κατασκευαστεί και το ορφανό χιλιόμετρο, με επόμενη εργολαβία, θα δημιουργείται μεγάλη αναστάτωση, το λεγόμενο bottle neck, για τα οχήματα που θα μπαίνουν στο στενότερο τμήμα προς τη γέφυρα.
To τρίτο έργο είναι το Ποτίδαια- Κασσανδρεία, που θα δώσει μεγάλη ανάσα στην Καλλιθέα, που δέχεται και όλους τους φόρτους των οχημάτων που πάνε προς Σίβηρη, Φούρκα, Ποσείδι. Και αυτό το έργο ήταν να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015, αλλά σήμερα βρισκόμαστε περίπου στο ίδιο σημείο με πέρυσι τέτοια εποχή. Πιο συγκεκριμένα έχει γίνει το τμήμα από Ποτίδαια μέχρι τη γέφυρα του ΣΑΝΗ, ενώ το υπόλοιπο μέχρι τον κόμβο της Κασσανδρείας κατασκευάζεται, με ταχείς πλέον ρυθμούς όπως είπε ο αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής.