powered by Agones.gr - livescore

Τρίτη

Συνάντηση με θέμα:Πεζοδρόμηση και κυκλοφοριακό στα Ψακούδια Ορμύλιας Χαλκιδικής .

του Γιάννη Λελεγιάννη  ormylia.me
Την  Δευτέρα 29 Μαΐου 2017, και ώρα 19:00, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο ξενοδοχείο Philoxenia με το θέμα «Πεζοδρόμηση και κυκλοφοριακό στα Ψακούδια». Στη συνάντηση παρευρέθηκαν ο κ. Γιώργος Μίντσηςκαθηγητής στο Α.Π.Θ. – συγκοινωνιολόγος, ο οποίος ήταν ο βασικός ομιλητής, ο κ.  Γιώργος Παπασαραφιανός, εκπρόσωπος της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Πολυγύρου, ο κ. Γιώργος
Ματέας, Αντιδήμαρχος του Δήμου Πολυγύρου και περίπου 50 μέλη του Συλλόγου Ψακουδιανών, κάτοικοι και επιχειρηματίες της περιοχής.
Το καλοσώρισμα έκανε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ψακουδιανών, κ. Χαριζάνος, και στη συνέχεια ο κ. Μίντσης ανέλυσε την πρότασή του.
Αρχικά ανέφερε ότι ο δημόσιος χώρος ανήκει στον άνθρωπο και όχι στο ιδιωτικό αυτοκίνητο, το οποίο επανέλαβε αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της εισήγησης. «Θέλουμε τον άνθρωπο να απολαμβάνει και να χαίρεται.»
Για την ώρα, η εικόνα που επικρατεί στα Ψακούδια είναι μία άναρχη χρήση των δημοσίων χώρων στον παραλιακό χώρο. Υπάρχει νόμιμη και παράνομη στάθμευση ενώ συχνά παραβιάζεται το όριο ταχύτητας. Το αποτέλεσμα είναι να μην είναι ελκυστικό το κέντρο και να μην είναι υψηλή η ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών.
Η λύση εδώ έχει όνομα: Παράγωγη εμπορική κίνηση. Εν ολίγοις, συνοψίζεται σε μία φράση. «Πάω βόλτα για έναν καφέ και γυρίζω με δύο σακούλες πράγματα. Αυτό συνέβη γιατί περπάτησα, εξερεύνησα και επειδή ήταν ελκυστικό το μέρος. Όμως, ΔΕΝ θα αγόραζα αν δεν ήταν ελκυστική.»
Η κατάσταση των Ψακουδίων δεν απέχει πολύ από αυτήν την εικόνα. Βέβαια είναι και περιορισμένος ο χώρος, και δεν μπορούν να γίνουν πολλά για να αλλάξει αυτή η εικόνα. Πρέπει να βγουν τα αυτοκίνητα από το δημόσιο χώρο και να δωθεί μία ισορροπημένη λύση ανάμεσα στο βέλτιστο (πεζοί) και στο αναγκαίο (προσβάσεις).
Η πρότασή του είναι μία πρόταση προσωρινού τύπου, έτσι ώστε να έχει το πλεονέκτημα της εύκολης αλλαγής:
  1. Να μπει νησίδα στη μέση του παραλιακού δρόμου τον Ψακουδίων έτσι ώστε να μη μένει χώρος δεξιά κι αριστερά για στάση ή στάθμευση. Ο δρόμος θα χρησιμοποιείται μόνο για τη διέλευση των αυτοκινήτων.
  2. Να δημιουργηθούν δύο πάρκινγκ τόσο στην ανατολική όσο και στη δυτική πλευρά των Ψακουδίων. Τα πάρκινγκ θα είναι με αριθμημένες θέσεις, επαρκή φωτισμό και θα φυλάσσονται. Η μέγιστη απόσταση που θα διανύει κάποιος πεζός είναι περί τα 400 μέτρα, δηλαδή πάρα πολύ μικρή. Δεν τίθεται το θέμα να σκεφτεί κάποιος «Μα πως θα περπατήσω!».
  3. Να τοποθετηθούν μπάρες, ένα στο ύψος του ξενοδοχείου Cronwell, και ένα στο «Chalkidiki Cars» (παλιό ΣΥΝ), οι οποίες θα κλείνουν τις ώρες αιχμής (9-12 περίπου το βράδυ) ενώ θα επιτρέπουν την πρόσβαση μόνο στα οχήματα ασφαλείας (ΕΚΑΒ, Αστυνομία, Πυροσβεστική).
Στο κλείσιμο της ομιλίας δήλωσε πως εντυπωσιάστηκε από την μαζική προσέλευση του κόσμου, κάτι που δεν έχει δει σε αντίστοιχες συγκεντρώσεις μεγάλων πόλεων.
Τον λόγο στη συνέχεια πήρε ο κόσμος που έθεσε αρκετές ερωτήσεις στους ομιλητές, και έγινε μία όμορφη και επικοδομητική συζήτηση, ενώ τέθηκαν κι άλλες προτάσεις. Η πιο ενδιαφέρουσα ήταν η εξής:
«Τα πεζοδρόμια που βρίσκονται στη μεριά της θάλασσας, ανήκουν στην ΕΤΑΔ κι όχι στο Δήμο. Συνεπώς ο Δήμος μπορεί να τα νοικιάσει από την ΕΤΑΔ αντί για τους επιχειρηματίες, και να τα αφήνει ελεύθερα για τους πεζούς.»
Από τη μεριά τους, οι εκπρόσωποι του Δήμου ανέφεραν πως «Εφόσον η πλειοψηφία των παρευρισκομένων, σήμερα, κατέστησε σαφές ότι ο τόπος χρειάζεται αυτήν την αλλαγή, θα προσπαθήσουμε να γίνει σωστή μελέτη και να δώσουμε λύσεις στα προβλήματα.»