Κέρδη και ζημίες καταγράφονται από τα στελέχη των τηλεοπτικών σταθμών μετά το πρώτο δίμηνο της νέας τηλεοπτικής σεζόν. Οπως σημειώσαμε σε προηγούμενο θέμα, το χρονικό διάστημα Οκτώβριος - Νοέμβριος 2014 ο ALPHA ανέτρεψε τη συνηθισμένη κατάσταση παίρνοντας την πρωτιά στο σύνολο της τηλεθέασης από MEGA και ΑΝΤ1 που συνήθως εναλλάσσονταν. Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει και στον τομέα των ειδήσεων...
Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen Audience Measurement για το χρονικό διάστημα Οκτώβριος - Νοέμβριος 2014, το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 τις καθημερινές με τη Μαρία Χούκλη καθήλωνε κατά μέσο όρο 746.000
τηλεθεατές και βρέθηκε στην κορυφή. Η «ανατροπή» όμως συνεχίζεται και στη δεύτερη θέση καθώς την καπαρώνει το δελτίο του ALPHA με τον Αντώνη Σρόιτερ, το οποίο βέβαια μεταδίδεται νωρίτερα (19.00), αλλά προσελκύει πλέον 646.000 άτομα. Γι’ αυτό και αφήνει πίσω στην τρίτη θέση το δελτίο ειδήσεων του MEGA με τη Μαρία Σαράφογλου, που καταφέρνει να προσελκύσει την προσοχή 630.000 τηλεθεατών.
Οπως φαίνεται από τις καταγραφές, το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR, με τη Μάρα Ζαχαρέα και κεντρικό σχολιαστή τον Νίκο Χατζηνικολάου, δείχνει να σταθεροποιείται (παραμένει καθηλωμένο ουσιαστικά) προσελκύοντας πάντως κατά μέσο όρο 461.000 άτομα, ενώ έπεται αυτό του ΣΚΑΪ (365.000) κι ακολουθούν οι ειδήσεις της ΝΕΡΙΤ (232.000) και του Ε ΤV που συνεχίζει ανοδικά καθηλώνοντας πλέον κατά μέσον όρο 86.000 άτομα. Πρόκειται βέβαια για δελτία που μεταδίδονται εκτός βασικού ανταγωνισμού.
Λίγο διαφορετική είναι η κατάσταση στα κανάλια με τα κεντρικά δελτία ειδήσεων που μεταδίδονται τα Σαββατοκύριακα. Στην κορυφή παραμένει ο ALPHA προσελκύοντας μάλιστα κατά μέσο όρο (το δίμηνο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου 2014) 803.000 τηλεθεατές. Στη δεύτερη θέση είναι το δελτίο του ΑΝΤ1 με 734.000 άτομα κατά μέσο όρο, ενώ και πάλι τρίτο έρχεται το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA με 703.000 τηλεθεατές. Σταθερότητα εμφανίζει το δελτίο του STAR και το Σαββατοκύριακο (458.000), ενώ οι ειδήσεις της δημόσιας τηλεόρασης εμφανίζουν άνοδο φτάνοντας να καθηλώνουν κατά μέσο όρο 326.000 τηλεθεατές. Πλησιάζει μάλιστα το δελτίο του ΣΚΑΪ που προσελκύει την προσοχή 362.000 ατόμων. Ανοδική είναι η τάση και το Σαββατοκύριακο του δελτίου ειδήσεων του Ε TV, το οποίο καταφέρνει να προσελκύσει κατά μέσο όρο 101.000 άτομα.
Η κατάσταση όπως φαίνεται θα αλλάξει το προσεχές διάστημα καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, στελέχη τηλεοπτικών σταθμών επιχειρούν νέους σχεδιασμούς για τα δελτία τους ενώ αναζητούν και άλλες παραγωγές που θα δίνουν το λεγόμενο λιντ ιν στις ειδήσεις. Κι αυτό διότι τα κεντρικά δελτία ειδήσεων των καναλιών θεωρούνται οι «ναυαρχίδες» τους και αν δεν ενισχυθούν μπορεί να δημιουργήσουν γενικότερο πρόβλημα στα αποτελέσματα του προγράμματος ενός τηλεοπτικού σταθμού αλλά κυρίως στο... κύρος τους.
Σωτήρης Μανιάτης