powered by Agones.gr - livescore

Πέμπτη

Τα σημεία υδροδοσίας για τους αθλητές του 4ου Ποδηλατικού Γύρου Σιθωνίας (lacara 2016) Τι να προσέξουν οι ποδηλάτες για την διαδρομή.

Πάνω από 130 αθλητές στο Lacara 2016
Πώς να τον τρέξετε και τι να προσέξετε.
Στον "4ο ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟ ΓΥΡΟ ΣΙΘΩΝΙΑΣ" θα υπάρχουν για τους συμμετέχοντες αθλητές 5 σημεία υδροδοσίίας:
1.Hotel Regos-Ν. Μαρμαράς στο 40klm
2.Σύλλογος Τουριστικών Καταλυμάτων "Τορωναίος" στο Porto Koufo στο 60 klm
3.Thalatta Camp στο Καλαμίτσι 70klm
4.Melissis Camp στην Συκιά στο 80klm
5.Armenistis Camp στο 100klm (για τους open αθλητές)
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους εθελοντές των προαναφερόμενων τουριστικών επιχειρήσεων και τους ευχόμαστε μια Καλή Τουριστική Σεζόν!


Velos Cycling Team


Γύρος Σθωνίας Πώς να τον τρέξουμε τί να προσέξουμε:
Η διαδρομή ξεκινάει μέσα από το δροσερό Camping Lacara κάτω από τα πλατάνια της παραλίας, όπου φέτος θα είναι και η γραμματεία του αγώνα και ο τερματισμός. Στα 700 μέτρα και αφού διασχίσουμε το camping βγαίνουμε στον περιμετρικό δρόμο της Σιθωνίας. Αρχίζει με το καλημέρα μία μικρή ανάβαση των 1,7χλμ αλλά με αρκετή κλίση που σε ανεβάζει στα 150μ. Τα σκαμπανεβάσματα συνεχίζονται μέχρι και το 5χλμ όπου δίνεται και η κανονική εκκίνηση – ελεύθερο του αγώνα (στο σημείο πριν την Βουρβουρού όπου υπάρχει νησίδα στην μέση του δρόμου). Μέχρι εκείνο το σημείο πηγαίνουμε σε προ-εκκίνηση οπότε το ζέσταμα δεν είναι απαραίτητο, αφού και κάθε γραμμάριο γλυκογόνου θα μας χρειαστεί για την διαδρομή και ειδικά προς το τελευταίο της κομμάτι.
Αφού εκκινήσει κανονικά ο αγώνας (στα συνολικά 110χλμ, συμπεριλαμβάνονται και τα 5χλμ της προ-εκκίνησης) στο πρώτο κομμάτι της υπάρχουν και οι μοναδικές ίσως ευθείες (σε επίπεδο κλίσης) της διαδρομής. Λίγο πριν την διασταύρωση του περιμετρικού δρόμου της Σιθωνίας με τον δρόμο που επιστρέφει για Νικήτη-Θεσσαλονίκη, στο 20χλμ, υπάρχει μία προοδευτική ανηφορίτσα κλίσης 2-4% για 2 χλμ περίπου. Αφού περάσουμε την διασταύρωση και βλέποντας δεξιά μας τα γαλάζια νερά και τις καταπληκτικές παραλίες του Τορωναίου (Αγ. Ιωάννη, Ακτή Καλογριάς κ.α.), αρχίζει ο χορός του ανέβα-κατέβα.
Σκοπός μας τα ανηφοράκια να τα βγάλουμε ταχυδυναμικά ώστε να κρατηθούμε με το γκρουπ για περισσότερο χρόνο. 
Πάντα ο ρυθμός του γκρουπ είναι γρήγορος και οικονομικός ενεργειακά. Το ντεραγιέ του δίσκου αλλά και το σασμάν των πίσω ταχυτήτων πρέπει να δουλεύουν καλά γιατί οι εναλλαγές κλίσης, ρυθμού, ταχύτητας και πατημάτων θα είναι έντονη. 
Μικρά ανηφοράκια των 500 με 1000μέτρων (με πιο σημαντικό αυτό του Μαρμαρά στο 38χλμ), αλλά και ο ενθουσιασμός της ευκαιρίας του να ξεχωρίσουν τα γκρουπ, αδειάζουν τον οργανισμό με αποτέλεσμα όταν φτάσουμε στην πρώτη σοβαρή ανηφόρα (αυτή του Porto Carras) μετά τον Μαρμαρά στο 41χλμ να είμαστε έτοιμοι και αποφασισμένοι πλέον να βρούμε επιτέλους τον ρυθμό μας και να αφήσουμε τους εγωισμούς αφού στα 3χλμ ανάβασης φτάνουμε στα 200μ υψόμετρο. 
Η ανάβαση πρέπει να ξεκινήσει στροφαριστά και στο τελείωμά της να βαρύνουμε ανάλογα με τον ατομικό μας ρυθμό πεταλαρίσματος. Το τοπίο είναι πράσινο και συνεχίζει έτσι μετά την κορυφή της ανάβασης. 
Στις κατηφόρες χρειάζεται προσοχή γιατί το «ζαγρέ» οδόστρωμα κουράζει τα χέρια αλλά γλιστράει λίγο και το ποδήλατο στις στροφές. Μερικές μεμονωμένες λακκούβες κάνουν επιτακτική την ανάγκη πάντα να κοιτάμε μπροστά τον δρόμο και να διαλέγουμε την πορεία μας ή να πατάνε οι τροχοί στα ίχνη των μπροστινών έμπειρων ποδηλατιστών (για την αποφυγή λάστιχου ή και κάποιας πτώσης). Από την κορυφή του Porto Carras μέχρι και της βάση της ανάβασης του Porto Coufo η κλίση είναι προοδευτικά καθοδική πάντα με σκαμπανεβάσματα (είναι το χαρακτηριστικό της διαδρομής εξάλλου) αλλά και μερικές 2-3 κλειστές στροφές που άμα υπάρχει και πλάγιος άνεμος, χρειάζονται προσοχή. 
Στο κομμάτι αυτό και επειδή τα γκρουπ θα έχουν σπάσει, η προσπάθεια των αθλητών είναι στο κατώφλι, αφού είτε μεμονωμένοι θα είναι, είτε θα είναι γκρουπ που θα κυνηγάει τα μπροστινά γκρουπ, είτε θα είναι ξεκολλημένοι και θα τους κυνηγάνε.
Όλα τα παραπάνω θα σας φτάσουν στην βάση της πιο σοβαρής ανάβασης του Porto Coufo στο 61χλμ εξαντλημένους. Η θερμοκρασία θα έχει ανέβει αφού η ώρα θα είναι κοντά στις 12:00. Η 4ων χιλιομέτρων ανάβαση σε 260μ υψόμετρο και το ερημικό νησιώτικο πλέον τοπίο με θέα το Αιγαίο Πέλαγος θα κάνει τους πρωταγωνιστές να ξεχωρίσουν (όσοι έχουν κουράγιο), τους υπολοίπους να τους κυνηγάνε, ενώ οι εναπομείναντες θα αρχίσουν να μετράνε αντίστροφα τα χιλιόμετρα για τον τερματισμό. 
Ισχύει πάλι το στροφαριστό ξεκίνημα της ανηφόρας, δυναμικό προς το μεσαίο κομμάτι της και στην κορυφή (επειδή η κλίση στρώνει) μπορούμε να συνεχίσουμε το δυναμικό πεταλάρισμα. Από αυτό το σημείο και πέρα ο αέρας γυρίζει σε ευνοϊκό, αφού υποθέτω (τώρα καλοκαίρι) ότι θα φυσάει νοτιάς. Ο ευνοϊκός αέρας βοηθάει στην ποδηλατοκίνηση όμως αδειάζει τον οργανισμό λόγω ζέστης από υγρά και ηλεκτρολύτες. Έτσι, ενώ η αρχική επιδίωξη είναι ένα καλό πλασάρισμα, σιγά- σιγά ο πήχης αρχίζει να κατεβαίνει και κίνητρο πλέον γίνεται έστω και ο τερματισμός σε αυτόν τον άθλο που λέγεται «Γύρος Σιθωνίας», 110χλμ δηλ. με θετική υψομετρική 2.000μ.
Συκιά στο 80χλμ και Σάρτη στο 88χλμ ακολουθούν με το ξερό πλέον τοπίο να συνεχίζεται και η ανάγκη για υγρά να γίνεται απαραίτητη. Καλό είναι να είμαστε πάντα αυτόνομοι από υδροδοσία και τροφοδοσία και να μην βασιζόμαστε σε εξωτερική βοήθεια των διοργανωτών. Αυτό είναι καθήκον του κάθε αθλητή ξεχωριστά και της ομάδας -συνοδού του. Φυσικά κάθε βοήθεια είναι ευπρόσδεκτη και καλό είναι να δεχόμαστε αυτήν και ας μην είναι απαραίτητη εκείνη την στιγμή. Απλά μεταθέτουμε την δικιά μας τροφοδοσία για αργότερα. Πάντα αποταμιεύουμε ενέργεια.
Η ένδειξη 50χλμ και 30χλμ για τον τερματισμό μας κόβει τα πόδια και όσο οικονομία και να κάναμε αποδεικνύει ότι τελικά υπερβάλαμε. Τα σκαμπανεβάσματα πάντα εκεί άλλοτε πιο ήπια και άλλοτε πιο έντονα. Ενώ η θέασή τους πολλές φορές υπερβάλλει της πραγματικότητας.
Στην Σάρτη κοντά, ξεπροβάλει και το βουνό του Αγίου όρους στο 3ο πόδι της Χαλκιδικής, ο Άθως με υψόμετρο 2033μ. Ευτυχώς που μόνο το βλέπουμε. Έτσι η πορεία μας πλέον είναι βόρεια, αυτή της επιστροφής. Ο αέρας ευνοϊκός και ένα 8άρι χλμ με ελαφριά κλίση 2-4% σε ευθείας πορείας διαδρομή, μας ανεβάζει στα 150μ όπου και πιάνουν απότομες κατηφόρες με κλειστές στροφές που θέλουν προσοχή. Το τοπίο και πάλι πρασινίζει και φτάνουν ριπές δροσιάς μέσα από το δάσος.
Μένουν 2 δυνατά και σκληρά σκαμπανεβάσματα το 1ο του Αρμενιστή (150μ. υψ. σε 2χλμ) και το 2ο του περσινού τερματισμού στο μνημείο πεσόντων αεροπόρων (200μ. με υψ. σε 2χλμ). Τα watts που εξοικονομήσαμε από όλη την προηγούμενη διαδρομή έφτασε η στιγμή να τα καταναλώσουμε. Ίσως και με το πιο ελαφρύ πάτημα θα χρειαστούμε ισχύ λόγω της κλίσης ώστε να διανύσουμε αξιοπρεπώς τις τελευταίες ανηφόρες και να φτάσουμε στον τερματισμό χωρίς σημαντικές απώλειες ρυθμού. Από την 2η κορυφή και πέρα μπορείτε να φτάσετε στον τερματισμό χωρίς πετάλι. Θέλει μεγάλη προσοχή στις κλειστές κατηφορικές στροφές. Ακόμη μεγάλη προσοχή χρειάζεται κατά την είσοδό μας στο camping, όπου ύστερα από συνεχείς στροφούλες τερματίζουμε δίπλα στην παραλία μέσα στο δροσερό πλατανόδασος.
Το sprint τερματισμού μας οδηγεί ύστερα από150μ ευθείας, κάτω από φουσκωτή αψίδα, μπροστά στην χρυσή αμμουδιά του Camping Lacara.
Μπανάκι στην θάλασσα για να πέσει η θερμοκρασία του σώματος, ενυδάτωση και διατροφή για να επανέλθουμε στα φυσιολογικά μας.
Σε αυτόν τον αγώνα δεν μπορούμε ως αθλητές να κρύψουμε τις ατέλειές μας (σκεφτείτε κοντά στις 3:30 ώρες πάνω από τα 250watts και τουλάχιστον 2.000μ θετική υψομετρική) οπότε ποδηλατήστε συνετά.
http://www.strava.com/activities/144999311
Μην ξεχνάμε πως σε αυτόν τον αγώνα ο κάθε ένας πραγματοποιεί την δική του επίδοση και είναι άξιος τόσο για αυτήν, όσο και για την συμμετοχή και την ολοκλήρωση της προσπάθειας.
Καλή επιτυχία!!!

Προπονητής Ποδηλασίας