Μέχρι το τέλος του 2015 θα έχει κατασκευαστεί το μεγαλύτερο μέρος των έργων αναβάθμισης της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (ΔΕΣΠΕΡ), δίνοντας μία μεγάλη ανάσα στις μετακινήσεις, ειδικά των κατοίκων των δυτικών συνοικιών του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Το έργο, στο σύνολό του, πάει μερικούς μήνες πίσω και θα
ολοκληρωθεί εντός του 2016, προς τα τέλη, κι αυτό επειδή έχουν υπάρξει καθυστερήσεις και εμπλοκές με τις μεταφορές των δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας.
ολοκληρωθεί εντός του 2016, προς τα τέλη, κι αυτό επειδή έχουν υπάρξει καθυστερήσεις και εμπλοκές με τις μεταφορές των δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας.
Το θετικό είναι ότι ξεπεράστηκε η δικαστική εμπλοκή που υπήρξε για τη νέα γέφυρα επί της οδού Βέμπο, στα όρια του δήμου Ευόσμου – Κορδελιού. Οι εργασίες συνεχίζονται πλέον με ταχείς ρυθμούς έτσι που το συγκεκριμένο έργο θα τελειώσει εντός της φετινής χρονιάς.
Όπως είπε στη Voria.gr ο διευθυντής της Περιφερειακής Υπηρεσίας Θεσσαλονίκης της «Εγνατία Οδός ΑΕ» (σ.σ επιβλέπουσα αρχή), Κωνσταντίνος Παρδάλης, μέχρι το τέλος Ιουλίου 2015 θα έχει κατασκευαστεί ο ανισόπεδος κόμβος ( Α/Κ) Ευκαρπίας ( κοντά στο ύψος του νοσοκομείου Παπαγεωργίου) και ως το τέλος Αυγούστου ο Α/Κ Μαιάνδρου ενώ μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα έχει κατασκευαστεί ο ένας κλάδος, ο βόρειος, της γέφυρας στην οδό Λαγκαδά, όπως δε γράφηκε παραπάνω, θα έχει κατασκευαστεί και η γέφυρα στην οδό Βέμπο. Επίσης, εντός του 2015 θα κατασκευαστεί και η γέφυρα στην 3ης Σεπτεμβρίου.
Τα έργα που θα συνεχιστούν την επόμενη χρονιά και των οποίων η χρηματοδότηση πιθανώς θα μεταφερθεί στο ΣΕΣ 2014-2020, είναι ο Α/Κ Μακρυγιάννη και ο νότιος κλάδος της γέφυρας της Λαγκαδά. Η γέφυρα, στο σύνολό της, δεν ολοκληρώνεται μέσα στο 2015 επειδή δεν έγινε έγκαιρα η μεταφορά ενός πυλώνας υπερυψηλής τάσης. Όσο για τον Α/Κ Μακρυγιάννη, που έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό 40%, η καθυστέρηση οφείλεται σε εμπλοκή που αφορά δίκτυα της ΕΥΑΘ.
Με τα έργα που γίνονται στη ΔΕΣΠΕΡ, τις υπογειοποιήσεις, την κατασκευή γεφυρών, τις βελτιώσεις των εισόδων και εξόδων προς και από την οδική αρτηρία και όλα τα λοιπά τεχνικά, θα αναβαθμιστεί ουσιωδώς η Δυτική Περιφερειακή. Το συγκεκριμένο έργο, είναι ίσως το σημαντικότερο έργο υποδομής των τελευταίων 20-30 ετών, για τη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Να σημειωθεί ότι αυτό το τμήμα της οδού που επιβλέπει η Εγνατία Οδός Α.Ε., αρχίζει λίγο μετά τον Α/Κ Κ16 ( περιοχή Λαχαναγοράς) και φθάνει ως μετά το νοσοκομείο Παπαγεωργίου. Η αναβάθμιση αυτού του τμήματος της Περιφερειακής Οδού, γίνεται από δύο εταιρείες, τη Δομοτεχνική και την Intrakat, έχει δε συνολικό προϋπολογισμό κοντά στα 50 εκατ. ευρώ.
Τα έργα στον κόμβο της Λαχαναγοράς, προϋπολογισμού 52,6 εκατ. ευρώ, βρίσκονται σε εξέλιξη και επιβλέπονται από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας.
της Άννης Καρολίδου