powered by Agones.gr - livescore

Τρίτη

Έως το τέλος του 2015 θα ολοκληρωθεί ο άξονας Μουδανιά - Ποτίδαια

Προχωρούν με κανονικούς ρυθμούς οι εργασίες στο τμήμα Μουδανιά – Ποτίδαιακαι έως το τέλος του 2015 θα ολοκληρωθεί ο άξονας σε όλο το μήκος του, δηλαδή στα 4,2 χλμ. που κατασκευάζονται  όπως και η δεξιά παράπλευρη οδός  με κατεύθυνση από Μουδανιά προς Ποτίδαια. 
Όπως είπε στη Voria.gr ο διευθυντής Έργων της Εγνατίας Οδού Α.Ε., Ντίνος Παρδάλης, μέχρι το τέλος Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί και η κατασκευή του κόμβου που βρίσκεται στα μέσα της παραπάνω διαδρομής οπότε, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, στις 3 Ιουλίου θα λήξουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που έχουν προσωρινά ληφθεί. Οι ρυθμίσεις αυτές εκτρέπουν την κυκλοφορία από το ύψος του νέου κόμβου μέχρι τον κόμβο Μουδανιών και μόνο στο ρεύμα εξόδου από Κασσάνδρα. 
 
Η άρση των ρυθμίσεων αυτών θα δώσει μεγάλη ανάσα στη κυκλοφορία των οχημάτων καθώς ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, στη διάρκεια του καλοκαιριού, δέχεται τον μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων που κινείται στη Χαλκιδική, δηλαδή προς και από την Κασσάνδρα. 
 
Σε ό,τι αφορά την πρόοδο των εργασιών, κατά τους μήνες που μεσολάβησαν από το φθινόπωρο του 2014 μέχρι και σήμερα, ολοκληρώθηκε και η κατασκευή των παράπλευρων οδών, ένθεν και ένθεν του άξονα σε μήκος 2 χλμ. (ο άξονας σε αυτά τα 2 χλμ. ήταν ολοκληρωμένος από το καλοκαίρι του 2014). Να σημειωθεί ότι η κάθε παράπλευρος είναι διπλής κατεύθυνσης, ενώ όπως γράφηκε, ολοκληρώνεται και η κατασκευή του ενδιάμεσου κόμβου. 
 
Το έργο κατασκευάζεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς από την ανάδοχο εταιρεία «Αθωνική Τεχνική». Ήδη, άρχισαν τα χωματουργικά στο υπόλοιπο τμήμα των 2,2 χλμ. και το σημαντικότερο και μεγαλύτερο μέρος των εργασιών θα ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2015.
 
Σημειώνεται ότι ο συμβατικός προϋπολογισμός του έργου είναι 13,2 εκατ. ευρώ χωρίς το ΦΠΑ και με χρόνο εκτέλεσης 36 μήνες που σημαίνει ότι θα πρέπει να περαιωθεί και να παραδοθεί το φθινόπωρο του 2016.
 
Το έργο, με σημείο εκκίνησης τον κόμβο των Μουδανιών, περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση της υφιστάμενης δίιχνης οδού σε τετράιχνη, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας. Επίσης, προβλέπεται η ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου Μουδανιών και η κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου.  
 
Το τμήμα Μουδανιά- Ποτίδαια καθυστέρησε για πολλά χρόνια λόγω των αντιδράσεων των καταστηματαρχών και κατοίκων της περιοχής, που είχαν προσφύγει στο ΣτΕ και ζητούσαν την απόρριψη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Εξ' αιτίας των αντιδράσεων, έμεινε εκτός της εκτελούμενης εργολαβίας, το ονομαζόμενο «ορφανό χιλιόμετρο», δηλαδή το τμήμα ως τη γέφυρα της Ποτίδαιας. 
 
Τελικώς το αίτημα των περιοίκων απορρίφθηκε από το δικαστήριο, αλλά το χιλιόμετρο αυτό παραμένει «ορφανό» και θα πρέπει να εξευρεθούν πόροι από το ΣΕΣ 2014-2020 για να δημοπρατηθεί από την Εγνατία Οδό ΑΕ. 
της Άννης Καρολίδου