powered by Agones.gr - livescore

Παρασκευή

Τάσιος Γρηγόρης. Η Χαλκιδική δεν εισπράττει από την αύξηση 10% - 15% των επισκεπτών που εμφανίζει το Νότιο Αιγαίο



Με ισορροπία σε κέρδη και απώλειες κινείται η φετινή τουριστική περίοδος στηΧαλκιδική, η οποία φαίνεται τελικά να μην εισπράττει την πανελλαδική αύξηση του τουριστικού ρεύματος στη χώρα μας. Σε σύγκριση με το Νότιο Αιγαίο, όπου είναι εμφανής η μαζική έλευση τουριστών, στη Χαλκιδική η στασιμότητα ανησυχεί τους ξενοδόχους, οι οποίοι πάντως ελπίζουν (κι έχουν φροντίσει γι’ αυτό) σε καλύτερες μέρες από την επόμενη σεζόν.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος, δε μάσησε τα λόγια του μιλώντας στη Voria.gr για τους λόγους που εμποδίζουν τον βασικότερο πυλώνα τουριστικής ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας να αυξήσει θεαματικά το τουριστικό ρεύμα, που κατευθύνεται προς άλλες περιοχές της χώρας.

Τρεις είναι οι κύριοι λόγοι, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο, που η Χαλκιδική δεν εισπράττει από την αύξηση 10% - 15% των επισκεπτών που εμφανίζει το Νότιο Αιγαίο:
1.      Η απώλεια της ουκρανικής αγοράς. Είχαμε πέρσι 50.000 αφίξεις στο διάστημα Μαΐου – Οκτωβρίου και
φέτος δε θα ξεπεράσουμε τις 20.000.
2. Η μείωση των επισκεπτών από τη Ρωσία σε ποσοστό 10% - 15%. Οι αφίξεις στο αεροδρόμιο δείχνουν μείωση 5%, αλλά υπάρχει διασπορά…
3. Οι Βαλκάνιοι που περιόρισαν τη σεζόν τους στις 90 – 100 μέρες για οικονομικούς λόγους και επιπλέον έρχονται επί 12 χρόνια στη Χαλκιδική, οπότε επιλέγουν πλέον άλλους προορισμούς, όπως οδικώς στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη ή με τσάρτερ στη Ρόδο.

«Δεν υπάρχει περίπτωση να καταγράψουμε αύξηση του τουριστικού ρεύματος στη Χαλκιδική φέτος σε σχέση με πέρσι. Μην ξεχνάτε ότι ο νομός διαθέτει συνολικά 46.000 κλίνες, οπότε αν λείψουν μια ή δυο αγορές οι απώλειες είναι μεγάλες», τόνισε ο κ. Τάσιος.

Τα καλά νέα, που ισορρόπησαν την κατάσταση, ήρθαν από τη Γερμανία. «Έχουμε αύξηση Γερμανών τουριστών σε ποσοστό 10%, η οποία όμως αφορά σε συγκεκριμένα ξενοδοχεία κι όχι σε όλα, αφού δεν είχαν όλοι συμβόλαια με τη γερμανική αγορά. Το κακό στη Χαλκιδική είναι ότι δεν έχουμε διασπορά των αγορών και συνεπώς και του όποιου κινδύνου. Λίγα κρεβάτια, συγκεκριμένες αγορές δημιουργούν μονοπωλιακές καταστάσεις. Κάποιοι δυστυχώς την πληρώνουν περισσότερο από κάποιους άλλους», σημειώνει ο κ. Τάσιος.

Εξαιρετικά τα πήγε η Χαλκιδική φέτος και στην Ολλανδία, καθώς καταγράφονται 2.000 αφίξεις, νούμερο πολύ καλό για τα δεδομένα της περιοχής. Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Τάσιος, οι νέες αγορές στις οποίες στόχευσε μεθοδευμένα η Χαλκιδική πηγαίνουν επίσης πολύ καλά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ιταλία. Μάλιστα, η Χαλκιδική τον Αύγουστο θα είναι από τους «δυνατούς» προορισμούς Ιταλών.
«Καλό πλάνο σε επίπεδο συμβολαίων κάναμε και για το 2015, αφού πήγαμε καλά στο Βέλγιο, αλλά και στη Γερμανία, όπου κλείσαμε περισσότερα κρεβάτια σε σχέση με φέτος. Οι τιμές είναι οι ίδιες στη χονδρική, αλλά στη λιανική (τηλεφώνημα στη ρεσεψιόν) είναι αυξημένες κατά 5% - 7% φέτος, λόγω τιμαριθμοποίησης», υπογράμμισε ο κ. Τάσιος.

Η εκτός ξενοδοχειακών μονάδων αγορά της Χαλκιδικής στηρίζεται αποκλειστικά πλέον από τους Θεσσαλονικείς. Οι ιδιοκτήτες β’ παραθεριστικής κατοικίας τα τελευταία δέκα χρόνια αποτελούν την κύρια πηγή εισοδήματος για τις τοπικές αγορές του νομού, ενώ από αυτήν την κατάσταση ως ένα σημείο επηρεάστηκαν και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια.

«Το τουριστικό προϊόν της Χαλκιδικής δεν μπορεί να κρέμεται πλέον στο φυσικό κάλλος της περιοχής. Πρέπει να υπάρξει μάνατζμεντ και σε επίπεδο διοίκησης και σε επίπεδο επιχειρηματικότητας. Γιατί η Νότια Ελλάδα να πηγαίνει καλά κι εμείς όχι; Απαντήσεις έχουμε, πρέπει όμως όλοι μαζί να βρούμε τις λύσεις», τόνισε ο κ. Τάσιος.

Οι αιτίες, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι το γεγονός ότι «τίποτα δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά στη Χαλκιδική τα τελευταία 30 χρόνια. Ούτε σε υποδομές, ούτε σε επενδύσεις. Δεν έχουμε επίσης ένα αστικό κέντρο αναφοράς. Η Θεσσαλονίκη δε θέλησε να είναι το αστικό κέντρο με τουριστικό προορισμό τη Χαλκιδική. Ο πελάτης μας δεν έχει διέξοδο σε ένα αστικό κέντρο. Το σύγχρονο τουριστικό προϊόν όμως έχει άλλου είδους υποδομές από αυτές που διαθέτουμε εμείς και η ύπαρξη ενός αστικού κέντρου είναι απαραίτητη. Δείτε την Αθήνα. Αυξήθηκε ο τουρισμός της, δούλεψε κι όλη η γύρω περιοχή. Στη Θεσσαλονίκη δε συμβαίνει το ίδιο. Στη Ρόδο υπάρχει ένα αστικό κέντρο και στην Κρήτη τέσσερα (οι πρωτεύουσες των νομών). Εμείς εδώ επιμένουμε να μην έχουμε κοινό προϊόν, κοινή πολιτική, κοινό προγραμματισμό και στόχους με τη Θεσσαλονίκη. Νέες κλίνες επίσης δεν έγιναν ακόμη, οπότε οι συνέπειες είναι αυτές που βιώνουμε. Για να είμαι δίκαιος η Χαλκιδική έχει αναγνωρίσει αυτήν την ανάγκη του κοινού τουριστικού προϊόντος με τη Θεσσαλονίκη και ως ένα βαθμό το επιδιώκει και η Θεσσαλονίκη. Για παράδειγμα η διοίκηση Μπουτάρη το προσπαθεί, αλλά η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης δεν πιστεύει ότι είμαστε ένα προϊόν…», κατέληξε ο κ. Τάσιος.
                    Του Τάσου Τασιούλα
                    www.boria.gr